به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در ساوه، افزود: توسعه فرهنگی استان مرکزی برآیندی از باروری خرده فرهنگ های بومی است و در این راستا باید به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی ساوه و زرندیه توجه جدی شود.
وی گفت: منشور راهبردهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان های ساوه و زرندیه مبتنی بر شناخت فرصت ها و عقب ماندگی ها با همکاری فرماندار و دستگاه های اجرایی متولی باید از اولویت های سال آینده باشد تا در سایه نقشه ای هدفمند با نظارت و شیوه ای تعریف شده سرعت باروری داشته های فرهنگی و اجتماعی تند شود.
استاندار استان مرکزی گفت:سرانه فضای ورزشی شهرستان های ساوه و زرندیه از میانگین استانی پایین تر است و می طلبد که در سال آتی با افزایش اعتبارات در این حوزه طرح های نیمه کاره با سرعت بیشتری تکمیل شود.
آقازاده عنوان کرد: ساوه 51 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که توسعه اصوای و توجه به نیازهای زیرساختی، فضای فیزیکی و تامین نیروی آموزشی باید یکی از محورهای اساسی در توسعه فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود.
وی اظهار کرد: تقویت نشاط اجتماعی و تکیه بر پیوست ها و مشارکت های جمعی سرمایه مهم دیگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که نیاز است در تصمیم سازی های ساوه و زرندیه بیش از پیش مد نظر قرار گیرد چرا که این سرمایه با کاهش آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم دارد.
آقازاده با بیان اینکه توجه به رشد مولفه های اقتصادی پایه توسعه فرهنگی و اجتماعی است گفت: باید از داشته های فرهنگی و اجتماعی در اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصادی به بهترین شکل ممکن در ساوه و زرندیه بهره گرفته شود و در این بخش این شهرستان ها در استان سرآمد باشند.
استاندار مرکزی در ادامه افزود: توسعه دانایی و تقویت فرهنگ کتابخوانی از سرمایه های فرهنگی هر خطه محسوب می شود که ساوه و زرندیه در این زمینه شرایط مطلوبی ندارند و می طلبد با بهره گیری از توان حوزه های علمیه و خیران ، نهادهای آموزشی و مردمی در این راستا استفاده شود.
آقازاده افزود: تنوع قومیتی و خرده فرهنگ ها در ساوه و زرندیه فرصتی مناسب است که باید در باروری اقتصاد شهری و روستایی به بهترین شکل نمود یابد.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک و از قطب های مهم اقتصاد کشور است.
6539/6013/خبرنگار: یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.