مدیر کل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: نقطه مطلوب درباب پژوهش زمانی است که منجر به تولید علم شود.

حجت الاسلام حمید راحلی درگفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از نظر پژوهش جایگاه نسبتا خوبی دارند افزود:نقطه مطلوب در باب پژوهش زمانی است که پژوهش انجام شده منجربه تولید علم شود و حوزه ها از باب پژوهش جایگاه خوبی دارند ولی با نقطه مطلوب درباب پژوهش فاصله زیادی دارند.

وی گفت:برای رسیدن به نقطه مطلوب درپژوهش بایداز اول ابتدایی درحوزه پژوهش کارکرده و پژوهش را تقویت کرد و با ارزش نهادن به پژوهشگر زمینه صدور علم را نیز فراهم کرد.

وی افزود: ورود طلبه به مرحله بعدی از آموزش حوزوی منوط به ارائه کار پژوهشی بوده و هرطلبه باید در هرپایه تعدادی مقاله و پژوهش ارائه دهد که دراین راستا  پژوهش در حوزه خواهران تاکنون مطلوب بوده است.

حجت الاسلام راحلی گفت:پژوهش در حوزه در ۲مقطع حین تحصیل و زمان فراغت و سطح دو تحصیل انجام شود که بخش اول به نوعی آماده سازی و ایجاد روحیه پژوهشی برای ارائه پایان نامه است.

مدیر کل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی به تقویت پژوهش در طلبه ها اشاره کرد وافزود :متولیان فرهنگی جامعه باید نیازهای جامعه را ارائه دهند تا پژوهشگران حوزه برمبنای آن نیازها به پژوهش بپردازند و دراین میان کمیته ارزیابی در حوزه ها وظیفه ارزیابی پژوهش های انجام شده را به تناسب موضوعیت و نیاز جامعه برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بین حوزه و دانشگاه گرایش های مشترک زیادی مثل علوم انسانی وجود دارد و وحدت هردو بخش نباید فقط در حد شعار باشد تصریح کرد: باید تبادل علمی در دو بخش به صورت کامل انجام شود تا به درک متقابل آموزشی ازهمدیگرداشته باشند که این کار از طریق برگزاری همایش های مشترک مخصوصا برگزاری همایش برمبنای پژوهش انجام شود تا با انجام پژوهش های مشترک،نظرات اساتید حوزوی و دانشگاهی تجمیع شود تا به تولید علمی که هم مدرنیزه باشد و هم شرع و آموزه های دینی در آن رعایت شود منجرشود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.