به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام یوسف جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این کنگره 24 اثر ارسالی به عنوان برترین ها معرفی و تجلیل می شوند و 30 اثر شایسته تجلیل نیز در آیین هایی که جداگانه در دانشگاه، حوزه علمیه بوشهر و حوزه علمیه قم برگزار می شود، مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی افزود: یکی از تفاوت‌های برگزاری سومین جشنواره علامه بلادی بوشهری با جشنواره‌های پیشین این است که در این جشنواره افزون بر طلاب و روحانیان، دانشجویان استان بوشهر نیز شرکت دارند و آثار آنها به دبیرخانه‌ها ارسال شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تحقیق و مقاله نویسی در مدارس علمیه استان بوشهر یکی از کارهایی است که پیش از برگزاری جشنواره انجام شده و تاثیر قابل توجهی در سطح کیفی و کمی آثار داشته است.
دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: در برگزاری این جشنواره چهار دبیرخانه فعالیت دارند که از این شمار 2 دبیرخانه در حوزه های علمیه خواهران و برادران و یک دبیرخانه در دانشگاه خلیج فارس و یک دبیرخانه در شهر مقدس قم برای دریافت آثار طلاب فعالیت می کنند.
وی یادآورشد: با هدف تجلیل از مفاخر علمی و پژوهشی استان بوشهر همزمان با سالروز شهادت حجت الاسلام ابوتراب عاشوری سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ۱۳ آذر ماه جاری در مصلای جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
جمالی ادامه داد: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به عنوان سخنران در کنگره یاد شده حضور دارند.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.