به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه نخستین رسالت اساتید تفسیر در حوزه های علمیه قرآن محوری است، خاطرنشان کرد: عترت معادل قرآن کریم است و نه روایات، از این رو همه روایات به دلیل آنکه ممکن است جعلی باشد، باید بر آیات قرآن عرضه شود تا صحت آن را دریابیم.
وی درادامه گفت: غربی ها دین را افیون جوامع بشری می دانند، از این رو با توطئه های بسیار اسلام و مسیحیت را نشانه گرفته اند، اما به برکت نظام اسلامی، قرآن کریم انجیل و مسیحیت را زنده کرده است.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه قرآن کریم دارای دشمنان بسیاری است که شبهات بسیاری بر این کتاب الهی وارد می کنند، اظهار داشت: متأسفانه برخی در داخل و خارج از کشورمان، قرآن را همانند انجیل معرفی می کنند، در حالی که قرآن کریم همانندی ندارد و انجیل های چهارگانه دارای تحریفات بسیاری است و همه پیامبران الهی، اسلام را به عنوان دین برتر معرفی کرده اند.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با حضور آیت الله جوادی آملی، آیت الله استادی، آیت الله غروی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
در این مراسم همچنین از آیات کریمی جهرمی، ربانی خراسانی و سید محمدباقر حجتی به سبب سال ها تدریس و تألیفات گسترده در حوزه علوم قرآن کریم تقدیر بعمل آمد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.