به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم افزود: در کلاس های تفسیر باید تفسیر آیات مختلف و مسائل جذاب از علوم قرآنی بیان شود تا طلاب هرچه بیشتر برای حضور در این کلاس ها انگیزه داشته باشند
وی با بیان اینکه طلاب و فضلای جوان حوزه های علمیه باید نسبت به جلسات درس تفسیر قرآن کریم اهتمام جدی داشته باشند، گفت: جلسات تفسیر باید بسیار معنوی باشد، یعنی در این جلسات عظمت قرآن حفظ شده و برای طلاب آسیب های بی توجهی و سبک شمردن قرآن بیان شود تا آنان هرچه بیشتر نسبت به یادگیری علوم قرآن اهتمام داشته باشند.
آیت الله استادی با بیان اینکه باید آنچنان متوجه قرآن باشیم که از نور قرآن بهره مند شده و به تکامل برسیم، اظهار داشت: وسایل و ابزاری که ضررهای آن بیش از منافع آن است، نباید در اختیار طلاب و روحانیان باشد تا آنها دین خود را حفظ کنند.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با حضور آیت الله جوادی آملی، آیت الله استادی، آیت الله غروی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
در این مراسم همچنین از آیات کریمی جهرمی، ربانی خراسانی و سید محمدباقر حجتی به سبب سال ها تدریس و تألیفات گسترده در حوزه علوم قرآن کریم تقدیر بعمل آمد.
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی در سال 1282 هجری شمسی در تبریز به دنیا آمد.ایشان در زادگاه خود تحصیلات مقدماتی را به انجام رساند. در سال 1304 رهسپار نجف شدند و 10 سال در آن مرکز جهانی علوم اسلامی به تکمیل معلومات خود پرداخت و نزد استادان معروفی مانند نائینی، کمپانی و بادکوبه‌ای دروس بالای فقه و اصول و فلسفه را خواند. همچنین ریاضیات را نزد سیدابوالقاسم خوانساری و اخلاق و عرفان علمی و تفسیر قرآن کریم را از محضر حکیم و عارف وارسته، حاج میرزا علی آقای قاضی طباطبایی آموخت. سپس در سال 1314 به زادگاه خود بازگشت و به سبب تنگی وضع معیشتی مجبور شد 10 سال در تبریز بمانند. سپس به قم مهاجرت کردند و تا پایان عمر در آنجا به تدریس علوم عقلی و تفسیر قرآن مشغول بودند.
علامه طباطبایی در روز 24 آبانماه 1360 هجری شمسی دارفانی را وداع گفت.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.