به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری شنبه شب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هر نطقی که در مجلس داشته ام در مورد رفاه فرهنگیان صحبت کرده ام.
وی با بیان اینکه ارتقای جامعه و نداشتن دغدغه در گرو بها دادن به فرهنگیان است، گفت: اولین شرط نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مساله رفاهی فرهنگیان بود.
خدری اضافه کرد: استخدام حق التدریسی ها به تصویب مجلس رسیده و پس از تائید شورای نگهبان درمورد جزئیات آن تصمیم گیری می شود تا انگیزه آنها ارتقا پیدا کند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در شمال استان بوشهر از طریق برگزاری کلاس های کنکور با وزیر نفت مطرح و پیگیری می شود.
خدری افزود: از آموزش و پرروش استان قدردانی می کنم که با وجود کمبودها به بهترین شیوه ممکن خدمات خوبی در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان ارائه می کند.
وی اضافه کرد: ارتقای رتبه کنکور و معدل دانش آموان استان بوشهر در نتیجه تلاش آموزش و پرورش، معلمان دلسوز و خانواده ها بوده است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد: این تلاش آموزش و پرورش و معلمان باید ارج گذاشته شود و همچنان طرح تقویت بنیه علمی باید در استان دنبال شود.
وی با تاکید براینکه جزیره خارگ باید به طور ویژه دیده شود یادآور شد: در مذاکره با وزیر آموزش و پرورش تلاش شده برای استخدام حق التدریس ها در جزیره خارگ هیچ گونه شرطی لحاظ نشود تا در خارگ بومی سازی انجام شود.
خدری گفت: در نشست با رئیس شرکت پایانه های نفتی تعمیر مدارس خارگ و رفت و آمد فرهنگیان با کشتی به صورت رایگان مورد بررسی قرار گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در طرح تقویت بنیه علنی، یک ملیون و 200 هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شد که رخداد بی نظیری در استان بوشهر است.
ناصر کرمی افزود: آموزش و پرورش استان با وجود تنگناهای زیاد، در دولت تدبیر و امید پیشرفت خوبی داشته است که ارتقای چند پله ای رتبه استان در کنکور سراسری معدل نهایی دانش آموزان از میانگین کشوری نمونه ای از این تلاش است.
وی اظهارکرد: در امور پرورشی، فرهنگی و ورزشی نسبت به قبل وضعیت بسیار مناسب تر است و استان مقام های زیادی را در کشور کسب کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با کمک شهرداری ها در این چهار سال 24 زمین چمن مصنوعی در مدرسه های استان احداث شده است.
وی یادآور شد: با وجود مشکلات مالی، آموزش و پرورش استان از صنعت، مجموعه نفت و گاز، گمرک و دیگر عوامل بهره چندانی نبرده است و نیاز است که این مجوعه ها با این اداره کل همکاری وتعامل بیشتری داشته باشند.
کرمی افزود: در سال های اخیر منطقه ویژه پارس جنوبی در حوزه جنوب استان و تا مرکز برنامه های آموزشی استان را پوشش داده است و مجموعه نفت هم به طور خاص چهار شهرستان جنوبی را پوشش می دهد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه نفت در اجرای کلاس های کنکور استان بوشهر اعتبار مناسبی تخصیص داده است گفت: کلاس های کنکور و تقویتی با موسسه های آموزشی مدیریت می شود که اگر از افراد توانمند استان استفاده می شد هزینه کمتر و تعداد افراد بیشتری پوشش داده می شد و معلمان پرتوان استان به کارگرفته می شدند.
کرمی بیان کرد: خارگ با کمتر از یکهزار و 500 دانش آموز فقط ١٠ مدرسه دارد که نیاز به تعمیر و تجهیز دارد.
وی اضافه کرد: برنامه های آموزشی، تقویتی و پرورشی جزیره خارگ را با کمتر از 2 میلیارد ریال می توان پوشش داد که از این کمک ها دریغ می شود.
کرمی افزود: حدود ٤٠ درصد دانش آموزان استان بوشهر در رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند و نیاز است امکانات مناسبی در این حوزه فراهم شود.
وی اظهار کرد: حوزه شمالی استان بوشهر با اینکه از جمله منطقه های نفتی استان به شمار می رود ولی فاقد حامی است و تلاش می شود این حوزه نیز زیرپوشش طرح تقویت بنیه علمی، کمک ویژه پارس جنوبی قرار گیرد و از کمکهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بهره مند شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.