به گزارش ایرنا، شیرعلی بهادری رور شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در دشتی با وجودی که نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما باز هم از سطح زیر کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بالاتر است و ممکن است این امر مانند سال های گذشته سبب خسارتی به کشاورزان شود.
وی افزوذ: سطح زیرکشت گوجه فرنگی در شهرستان دشتی برای سال زراعی جاری برابر الگوی کشت ابلاغی سه هزار 650 هکتار ‌است.
بهادری اضافه کرد: با برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی با کشاورزان، سطح زیرکشت شهرستان نسبت به سال گذشته یکهزار 362 هکتار کاهش یافته اما باز هم این میزان نسبت به سهیمه ابلاغی 850 هکتار بیشتر است.
بهادری یاد آور شد: بر اساس سهمیه در سال گذشته قرار بود سه هزار 750 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد که به علت رعایت نشدن سطح زیر کشت توسط کشاورزان پنج هزار و 880 هکتار زیر کشت گوجه فرنگی رفت که مشکلات بسیار زیادی برای کشاورزان و افت شدید قیمت به همراه داشت.
بهادری تاکید کرد: کشاورزان شهرستان دشتی معتقدند تا زمانی که تصمیم عمومی کشاورزان در همه نقاط استان بر کم کردن از سطح زیر کشت گوجه ‌فرنگی نباشد، برنامه کاهش سطح زیرکشت به صورت دقیق عملی نخواهد شد.
در سال گذشته به علت افزایش سطح زیرکشت، همرسی محصول همزمان با دیگر نقاط کشور بخش عمده از تولیدات گوجه فرنگی خارج فصل استان بوشهر با رکود بازار و افت قیمت روبرو شد و روی دست کشاورزان ماند
که دولت به ناچار برای کمک به کشاورزان و جلوگیری از خسارت بیشتر به آنان با تعیین قیمت توافقی بخشی از محصول کشاورزان گوجه کار این منطقه را خریداری کرد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.