به گزارش ایرنا، محمد رحیم‌ بهره‌مند روز یکشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در چهار سال گذشته میزان تدوین استانداردها در استان بوشهر افزایش سه برابری داشته است.
وی بیان کرد: در مجموع در این مدت 400 استاندارد ملی در استان بوشهر تدوین شده است.
بهره مند با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار و 414 اظهارنامه وارداتی در استان بوشهر صادر شده است اظهار داشت: به همین میزان آزمون استاندارد باید انجام می‌شد که 104 اظهارنامه به ارزش یک میلیون دلار مغایر با استاندارد شناخته شد و از ورود کالاهای غیر استاندارد به کشور جلوگیری شد.
بهره‌مند، با اشاره بازرسی از 6 هزار و 437 مرکز عرضه کالا در استان بوشهر در سال گذشته یادآورشد: از این شمار 291 مورد کالا پروانه جعلی یا مشکل داشتند.
وی افزود: استان بوشهر در تدوین استاندارد و بخش آموزش از استان‌های برتر کشور معرفی شده که از نظر تعداد ساعت‌های آموزش جزو چهار استان برتر است.
بهره مند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر فعالیت دارد که در این آزمایشگاه‌ها که برخی از آنها در کشور مرجع است بیش از 400 نوع آزمایش برای بررسی استاندارد بودن کالاها و خدمات انجام می گیرد.
وی همچنین با اشاره به افتتاح آزمایشگاه همکار رادیاتور در بوشهر اظهار داشت: این آزمایشگاه به عنوان نخستین آزمایشگاه تخصصی رادیاتور کشور افتتاح می شود و آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه دسته راهنمای خودرو نیز بزودی در این استان آغاز بکار می کند.
در این همایش علاوه بر رونمایی از کارت بازرسی افتخاری، از فعالان حوزه استاندارد در استان بوشهر تجلیل شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.