به گزارش ایرنا، علیرضا خاکی فیروز روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر افزود: همچنین تاکنون 700 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون کشور نیز در زمینه تطبیق کامل با استانداردهای بین المللی مورد تایید قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: همه کالاهای که از طریق مبادی رسمی وارد بازار کشور شده اند، مطابق با استانداردهای مورد نیاز هستند و هموطنان برای استفاده از آنها اطمینان خاطر داشته باشند.
خاکی فیروز با اشاره به طراحی پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک هنرمند ایرانی اظهار داشت: 300 طرح از کشورهای مختلف دنیا به دبیرخانه انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد ارسال شد که در نهایت پوستر هنرمند ایرانی 'رضا رحیمان' با عنوان 'استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند' به عنوان پوستر برتر شناخته شد.
وی یادآور شد: در ایران 60 اثر تهیه شده بود که با رای هیات داوران 22 طرح به دبیرخانه انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد ارسال شد.
خاکی فیروز افزود: از مجموع اثرهای ارسالی 10 طرح حائز رتبه های برتر شدند که نیمی از این طرح ها به هنرمندان ایرانی اختصاص داشت و در نهایت پوستر طراحی شده توسط رضا رحیمیان به رتبه نخست دست پیدا کرد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری بوشهر گفت: استاندارد این استان در سال های اخیر کارنامه موفق و روشنی از خود برجای گذاشته و با تلاش های صورت گرفته به سطحی رسیدیم که در زمینه استاندارد در عرصه ملی حرف های زیادی برای گفتن داریم.
سعید زرین فر افزود: از اداره کل استاندارد انتظار داریم برای ایمن سازی، در برخورد با آسانسورها و وسایل بازی غیراستاندارد پارک های شهرهای استان دربعد نظارتی همچون گذشته نظارت دقیق و جامعی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استان بوشهر در سال گذشته به عنوان یکی از پنج منطقه برتر علم وفناوری کشور معرفی شده که در این زمینه پروژه هوشمندسازی شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.
زرین فر گفت: در این زمینه چندی پیش یکی از موسسه های علم و فناوری اتریش از شهر بوشهر و زیرساخت های موجود در آن برای تبدیل بوشهر به شهر هوشمند بازدید کردند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.