به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: یکی از عمده دلایل جایگزین شدن کشورهای رقیب و از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی میوه و تره بار این استان استفاده نکردن ازشیوه های بسته بندی مطلوب است که بنگاههای اقتصادی با بهره گیری و رعایت صحیح و دقیق دستورالعمل جدید می توانند صادارت را در بخش کشاورزی به رشد مطلوب برسانند.
وی بیان کرد: در این ارتباط براساس دستور العمل ابلاغی، صادرکنندگان تنها در صورت رعایت بسته بندی های استاندارد مورد نظر سازمان توسعه تجارت و حمل با کانتینرهای یخچالی و شناورهای سردخانه دار ازامکان صادرات محصولات خود برخوردار می شوند.
وی گفت: اجرای این بخشنامه از 15 آبان ماه امسال برای صادرات انواع میوه و تره بار اعم از سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو و سایر میوه های تازه هسته ای، گل کلم، کلم، کاهو سالادی، کاهو رسمی و کاهو چینی، سیب زمینی و پیاز، هندوانه، خربزه، انواع فلفل دلمه، خیار، کدو و بادمجان، گوجه فرنگی، کرفس و تره فرنگی، سیر، انگور، خرمالو، به و گلابی، فلفل ریز و بامیه، کلم بروکلی اجباری شده است.
حسینی محمدی یادآور شد: الزام صادرکنندگان برای صدور محصولات باغی و کشاورزی در قالب بسته بندی های مناسب و استانداردهای جدید با هدف کاهش حجم ضایعات محموله های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازارهای هدف انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در سال های اخیر به دلیل صدور فله ای و نبود بسته بندی مناسب، صادرات میوه و تره بار کشور با افت میزان و کاهش قیمت مواجه شده است و همین امر باعث شد تا برای صادرات این محصولات تدابیر لازم پیش بینی شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.