به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز سه شنبه در نشست ساماندهی پارک های بازی استان بوشهر افزود: هم اکنون شمار پارک های بازی محله ای مرکز استان نزدیک به 60 پارک است و از آمار پارک های محله ای استان بوشهر اطلاع دقیقی نداریم.
وی بیان کرد: با این وجود در بخش خصوصی تمامی شهربازی های استان بوشهر استاندارد سازی شدند که این نشان از اهتمام جدی بخش خصوصی و پای کار بودن آنهاست.
بهره مند ادامه داد: حساسیت بخش خصوصی به مقوله استاندارد تا جایی رسیده که یک ماه پیش از منقضی شدن گواهی استاندارد خود نسبت به پیگیری های موردنیاز در این زمینه اقدام می کنند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: با شهرداری های استان نیز در ارتباط با وسایل و پارک تفریحی مورد نیاز کودکان نشست هایی برگزار و آموزش هایی نیز به آنها ارائه شد ولی با این وجود تلاشی از آنها برای انجام کار نمی بینیم.
وی یادآور شد: در این زمینه 2 شرکت بازرسی در سطح استان مستقر و فعال هستند که هزینه ایاب و ذهاب آنها نیز از شهرداری گرفته نمی شود و هزینه بازرسی آنها نیز براساس تعرفه گذاری کشوری است.
بهره‌مند یادآور شد: پس از اینکه پارک های محله ای مشمول استاندارد اجباری شدند از سال 88 اقدام به نامه‌نگاری با شهرداری ها برای استانداردسازی کردیم که اوج این نامه‌نگاری‌ها در سال 95 و 96 بوده است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط از طریق طرح طاها در 2 سال گذشته سالانه 336 دستگاه با اعتباری 600 میلیون ریال توسط اداره کل استاندارد بوشهر مورد بازرسی قرار گرفت و ریالی هم از شهرداری بابت این هزینه‌ها دریافت نشد.
وی در ارتباط با شهرداری بوشهر گفت:همچنین با وجود اعلام نتایج این بازرسی‌ها، تذکرها و اخطارها و برگزاری چند نشست با شورا و شهرداری بندر بوشهر تاکنون اقدامی برای حل مشکلات و نواقص نشده است.
بهره مند ادامه داد: با وجود حکم دادستانی برای مهر وموم این دستگاه‌ها، شهرداری بوشهر علاوه بر پذیرفتن نتایج بازرسی‌ها، درخواست یک بازده زمانی کوتاه برای اعمال اصلاحات کردند که با وجود گذشت زمان زیادی از فرصت ارائه شده برای اصلاحات، تاکنون اقدامی انجام نشده است.
بهره‌مند بیان کرد: پس از دو سال بناچار در زمین‌های بازی که فاقد درب ورودی هستند اقدام به مهرو موم دستگاه‌ها کردیم که شهرداری با زیرپا قراردادن استاندارد، در اقدامی غیرقانونی پلمب‌ها را فک کرد که نتایج آن را به دادستانی نیز اعلام کردیم.
وی یادآور شد: بر اساس ماده 543 قانون مجازات اسلامی چنانچه فردی بدون اجازه سازمانی که با حکم قضایی اقدام به پلمب کند، فک و محو پلمپ را انجام دهد از 2 تا 3 سال حبس دارد که شهرداری بوشهر مبادرت به این کار غیرقانونی کرده است.
بهره‌مند اضافه کرد: بر اساس قانون اگر همه وسائل بازی بیمه باشد اما فاقد مجوز استاندارد باشند در صورت هر گونه اتفاق، شرکت‌های بیمه‌ای هیچ غرامتی پرداخت نمی‌کنند، که این وضعیت نشان می‌دهد صرف بیمه‌کردن وسائل در زمان حادثه، برای پرداخت خسارت به مردم کفایت نمی‌کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.