به گزارش ایرنا، احمد لطفی بعد از ظهر سه شنبه با بیان اینکه سوء تغذیه نوعی بیماری است که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند ماده غذایی بروز می کند، در جمع خبرنگاران افزود:
'طرح همسفره' به منظور تامین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه، کمک به بهبود وضعیت کودکان، افزایش شاخص سلامت و ارتقای سطح هوشی جامعه با کودکان سالم توسط کمیته امداد اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال هفت میلیارد و 606 میلیون ریال برای تهیه بسته های غذایی و برطرف کردن مشکل سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال در این استان هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: بیشتر کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا سکونت دارند که شبکه بهداشت هر شهرستان آنان را شناسایی و به کمیته امداد معرفی می کند.
لطفی با بیان اینکه سبدهای غذایی متناسب با نیازهای تغذیه ای کودکان شامل حبوبات، غلات، لبنیات و پروتئین در دوره های زمانی معین و با نظارت شبکه بهداشت در بین خانواده هایی که کودکان مبتلا به سوء تغذیه دارند توزیع می شود.
وی گفت: کودکان مورد حمایت در طول دو دوره 6 ماهه درمان و مورد پایش و کنترل مستمر مرکز بهداشت قرار می گیرند و پس از بهبودی کامل، از چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری که از مشکل سوء تغذیه رنج می برند جایگزین می شوند.
وی در باره نحوه مشارکت خیران در طرح همسفره گفت: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت همسفره امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل 720هزار ریال را قبول کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.