بهزاد ستاری روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود:333 واحد مهد کودک در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل فعالیت دارند و هشت هزار و 562 کودک در این واحدها آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی اضافه کرد: یکی از طرح های مهم و قابل توجه در مهدهای کودک توزیع غذای گرم و میوه در بین کودکان است که تا حدودی این طرح توانسته سوء تغذیه کودکان در روستاها را مرتفع کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارایه 180 نوع خدمات به مددجویان خبر داد و گفت: این خدمات در زمینه های مختلف به مددجویان ارایه می شود و از جمله خدمات قابل توجه افزایش مستمری مددجویان است
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بااشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی استان افزود: کمک‌های مستمری به هشت هزار و 400 نفر در حوزه امور اجتماعی و 19 هزار نفر در حوزه توان‌بخشی استان پرداخت می شود.
ستاری اضافه کرد: این تعداد شامل 9 هزار و 200 خانوار است که یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از مستمری‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند و در مجموع سالانه نزدیک به 75میلیارد ریال مستمری از سوی بهزیستی اردبیل به مددجویان پرداخت می‌شود.
ستاری از بهره مندی سه هزار و 600 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان خبر داد و گفت: این تعداد با اعضای خانواده تحت پوشش شامل 12 هزار و 500 نفر مددجو است که خدمات لازم را دریافت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بااشاره به واگذاری مسکن مهر به مدد جویان افزود: در سال گذشته تعداد 80 واحد مسکن به مددجویان تحویل داده شد و تلاش می شود تعدادی از این واحدها هم تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
وی بابیان اینکه بهزیستی استان در شاخص های استانی ریته سوم را سال 95 کسب کرده است، گفت: در بحث اشتغال تعهد بهزیستی استان 632 نفر بود که از طریق مراکز غیردولتی 250 نفر اشتغال یافتند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح تامین مالی خرد خبر داد و گفت: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور توانمند سازی اقتصادی،آموزشی ،فرهنگی خانواده های روستایی در این استان اجرا می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشار دهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.