به گزارش ایرنا، عادل جوکار روز سه شنبه در آیین آغاز بکار این جشنواره در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: دومین جشنواره شهدای دانشجوی استان بوشهر از چهار بخش شامل جشنواره های فرهنگی ورزشی با همکاری دانشگاه آزاد، فرهنگی هنری دانشگاه علمی کاربردی، علمی پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و تئاتربا همکاری دانشگاه خلیج فارس برگزار می شوند.
جوکار یادآور شد: در جشنواره ورزشی تیم های ورزشی دانشگاه های استان در رشته های والیبال، پیاده روی همگانی، فوتسال و تنیس روی میز در بخش دختران و پسران با هم به رقابت می پردازند.
وی بیان کرد: محور مقاله های جشنواره علمی پژوهشی در زمینه سبک زندگی ایرانی – اسلامی، تقویت هویت ملی دانشجویان، ارتقای خودباوری علمی نسل جوان، شهدای دانشجو و تاثیر آن در تعلیم و تربیت است.
جوکار، یادواره های شهدای دانشجو و تاثیر آن برزندگی اجتماعی دانشجویان، دانشگاه و تبیین فرهنگ و فلسفه شهادت شهدای دانشجو، دانشگاه و نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش استاد مطهری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و شهید پژوهی در حوزه شهدای دانشجوی استان بوشهر را از جمله دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد.
وی در باره جشنواره تئاتر گفت: با وجود اینکه هنر تئاتر ابزار و سلاحی برنده در تبلیغات است ولی تاکنون به خوبی از آن بهره لازم برده نشده و انتظار می رود در دومین جشنواره شهدای دانشجوی استان بوشهر بتوان به نحو مطلوبی از این هنر استفاده کرد.
وی یادآور شد: استان بوشهر 54 شهید دانشجو دارد که تلاش می شود در قالب این جشنواره ها فرهنگ شهید و شهادت در جامعه نهادینه شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.