به گزارش ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار کرد: باید دانشگاه های مرزی جذب هرچه بیشتر دانشجویان را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 730 هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه های کشور شدند که از این تعداد 273 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 325 هزار در مقطع کارشناسی ارشد و 24 هزار و 500 در مقطع دکتری هستند.
وی افزود: هم اکنون چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در 2 هزار و 800 مرکز آموزش عالی در سطح کشور زیر نظر 80 هزار نفر هیات علمی تحصیل می کنند که 3 درصد از مجموع این تعداد در حوزه پزشکی و مابقی نیز سایر رشته ها هستند.
وی گفت: هم اکنون 100 هزار نفر دانشجو در مقطع دکتری در رشته های مختلف در سطح کشور در حال تحصیل هستند.

*2 هزار و 800 برنامه درسی در دانشگاه های کشور تعریف شده است
شریعتی نیاسر با بیان اینکه 2 هزار و 800 برنامه درسی در دانشگاه های کشور تعریف شده است گفت: برای ارتقای وضعیت آموزش عالی در راستای برنامه های آموزشی گام هایی برداشته ایم، برنامه های درسی که بیش از 10 سال قدیمی بودند جدید شده اند و در مرحله دوم برنامه های درسی بالای پنج سال را جدید خواهیم کرد.
وی با بیان ایکنه اشتغال دانش آموخته ها امری بسیار مهم است گفت: هم اکنون در این زمینه دغدغه داریم و دانشگاه های ماموریت گرا در اولویت برنامه ها هستند چرا که این مراکز آموزش عالی دانشجویان را در مسیر آینده جذب می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.