به گزارش ایرنا، مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین گفت: با اجرای این طرح تلاش می شود تا پایان سال چهار هزار نونهال سفیرفرهنگ سخت کوشی و خیرجمعی در کشور جذب شود.
بی نظیر جلالی افزود: این طرح در گام نخست برای نونهالانی که در شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی دارند، به اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی از دوره نونهالی آغاز می شود ادامه داد: امیدواریم در اجرای اقتصاد مقاومتی و هدف های فرهنگی که برای جامعه کار و تولید در نظر است از ظرفیت نونهالان بیشتر استفاده شود.
جلالی اظهار کرد: براساس طرح سفیران نونهال فرهنگ سخت کوشی و خیرجمعی تلاش می شود از ظرفیت فضای مجازی و مردم برای معرفی حرفه های مختلف بویژه حرفه ها و صنایع فراموش شده استفاده شود.
جلالی اظهارکرد: جامعه تنها به قشر، حرفه و شغ لهای مشخصی نیاز ندارد و هرکسی می تواند در جای خود به مملکت خدمت کند و برای ما ارزشمند باشد به همین دلیل تلاش می شود با همکاری خانواده ها شغل ها و حرفه های مختلف در جامعه ارزش گذاری شوند.
وی تاکید کرد: نونهالان باید بدانند جامعه به وجود کارگران، مکانیک ها، پاکبان ها و سایر صنایع و حرفه ها نیاز دارد و شاغلان در این مشاغل برای کسب روزی حلال و رونق و توسعه کشور تلاش می کنند.
جلالی، خانواده ها را یاریگر اصلی طرح سفیران نونهال فرهنگ سخت کوشی و خیرجمعی معرفی کرد و افزود: با همکاری خانواده ها جامعه باید به سمت پذیرش و ارزش قائل شدن نسبت به همه حرفه ها هدایت شوند.
وی تاکید کرد: خانواده ها باید بدانند که نباید برای کودکان خود تعیین تکلیف و آنان را به سمت مشاغل رویای خود هدایت کنند.
مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح نشان فرهنگی برای مهدهای کودک را از جمله دیگر طرح های این وزارتخانه عنوان کرد.
وی یادآور شد: براساس این طرح با هدف معرفی حرفه های مختلف مهدهای کودک فعال مورد تقدیر قرار می گیرند.
جلالی، از اجرای طرح سفیران طلایی با حضور معتمدان ملی و محلی را از جمله دیگر طرح های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد و گفت: براساس این طرح از حضور چهره های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در محیطهای مختلف کاری استفاده می شود.
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: معرفی های حرفه های مختلف و ایجاد زمینه مناسب برای فراگیری این مشاغل باعث ایجاد تحول در جامعه می شود.
حمید رضا پناه افزود: براساس آمار کاریابی های غیر دولتی استان بوشهر هفت هزار جوینده کار در این استان ثبت نام کرده اند که 40 درصد آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
پناه اظهار کرد: شناسایی حرفه های مختلف و هدایت جامعه به سمت شغل های جدید از جمله راهکارهای برطرف کردن مشکل بیکاری درجامعه است.
وی تاکید کرد: شغل در جامعه نباید به معنی انجام کارهای دولتی و پشت میز نشستن تعریف شود بلکه
باید از ظرفیت های مختلف اقتصادی و صنایع موجود در جامعه برای ایجاد شغل بهره لازم را ببرد.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های شغلی موجود در جامعه دانشگاهها باید نیروی انسانی را متناسب به این ظرفیت ها تربیت کنند.
در این آئین حکم سفیران نونهال فرهنگ سخت کوشی و خیرجمعی در استان بوشهر اهدا شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.