به گزارش ایرنا،احمد آخوندی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران شهرستان دیر افزود: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد و عدم توجه به آن، هزینه و مشکلات زیادی را در آینده به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش آموزان به اجرا در می آید که هر ساله در سطح مدارس ابتدایی ، مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های کل کشور اجرا می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرافزود: این برنامه شامل آموزش، معاینه، تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و ارائه خدمات پیشگیری مانند استفاده از وارنیش فلوراید است .
وی گفت : وارنیش فلوراید مایع غلیظ چسبنده و حاوی فلوراید است که استفاده از آن برای کودکان علاوه بر ایمن بودن و انجام آسان آن، بدون درد و ناراحتی و بدون نیاز به بی‌حسی است و به راحتی توسط برس‌های یک بار مصرف بر روی دندان‌های کودک مالیده می شود.
آخوندی یادآورشد: وارنیش فلوراید باعث تغییر رنگ موقتی دندان (زرد رنگ) می‌شود که با گذشت زمان و پس از جذب فلوراید، با پاک شدن وارنیش از سطح دندان این تغییر رنگ از بین می‌رود و والدین نگران این موضوع نباشند .
وی یادآورشد: داشتن رضایت‌نامه برای دریافت خدمات رایگان وارنیش فلوراید الزامی است و سال گذشته در اجرای این طرح 87 درصددانش آموزان در سطح شهرستان دیر استقبال کردند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیراضافه کرد: مراقبان سلامت و بهورزان با حضور در مدارس و مهدکودک‌ها طرح وارنیش فلوراید را اجرا می‌کنند.
7207/ 6045**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.