کامیار رستم آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کنگاور نخستین شهرستانی است که طرح وارنیش فلوراید در استان کرمانشاه را اجرا می کند، اظهار داشت: در این طرح دندان های 10 هزار دانش آموز در یک نوبت یک ماهه وارنیش فلورایدتراپی می شوند.
رئیس مرکز بهداشت کنگاور گفت: اجرای فلورایدتراپی برای دندان های شیری و دائم تا 50 درصد از پوسیدگی های دندان در افراد را کاهش می دهد.
وی با تاکید بر ضرورت فلورایدتراپی در بین افراد جامعه به ویژه دانش آموزان افزود: سال گذشته در کنگاور 8 هزار و 500 فلوراید در سطح شهرستان بین دانش آموزان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ماده ژله‌ ای فلوراید بر روی سطح دندان از پوسیدگی آنها جلوگیری می کند، گفت: امسال نیز این طرح از امروز در بین دانش آموزان 6تا 12 سال اجرا شده است.
وی در پایان به توزیع رایگان مسواک و خمیردندان در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول محله کم برخوردار اسلام آباد در آینده ای نزدیک خبر داد.
طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر ساله در سطح کشور اجرایی می شود و این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان می شود.
وارنیش فلوراید ماده ای است کە برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بویژه در کودکان بە عنوان عایق روی سطوح دندان کشیده می شود، تا دندان ها دیرتر پوسیده شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.