به گزارش ایرنا، ابراهیم احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس ضریب محرومیتی که از سازمان برنامه و بودجه گرفته شد این روستاها شامل دهستان بوالخیر با 17 روستا از توابع تنگستان، دهستان کبگان با 16 روستا از توابع شهرستان دشتی و دهستان دهرود با 16 روستا از شهرستان دشتستان جامعه هدف این قرارگاه برای محرومیت زدایی هستند.
وی با اشاره به ماهیت شکل گیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار کرد: فرمانده کل سپاه پاسداران با نگاه محرومیت زدایی دهستان ها اقدام به راه اندازی این قرارگاه در همه استان های کشور کرده است.
احمدی اظهار کرد: با توجه به گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه پیشرفت و آبادانی روستاها همیشه مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب بوده است از این رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصمیم گرفت این قرارگاه را شکل دهد.
وی یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان بوشهر در پنج کارگاه در حوزه سلامت، تعلیم و تربیت، فرهنگی تبلیغی، عمرانی، زیرساخت و اشتغال فعالیت می کند.
احمدی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان بوشهر از اردیبهشت امسال در استان بوشهر آغاز به کار کرد و تا پایان تیرماه کار جمع آوری اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی در پنج حوزه فعالیتی خود را انجام داد.
وی بیان کرد: در هیچکدام از این فعالیت ها رسالت قرارگاه پیشرفت و آبادانی موازی کاری با دستگاه های دولتی نیست بلکه هدف ما پر کردن خلأهایی است که در روستا مشاهده می شود و این کار با هماهنگی و مشارکت دستگاه های دولتی برای برطرف کردن محرومیت زدایی از روستاهای استان انجام می شود.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: با تمام دستگاه های دولتی نشست هایی برگزار و تفاهم نامه هایی امضا شده است.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه سلامت این قرارگاه در استان بوشهر گفت: در حوزه سلامت در هر کدام از روستاهای هدف حداقل یک نفر به عنوان سفیر سلامت معرفی شده که کارهای آموزشی و اطلاع رسانی را انجام می دهد.
احمدی یادآور شد: همچنین درحوزه پیشگیری و بهداشت، اصلاح سبک تغذیه و کاهش بیماری هایی که شیوع پیدا کرده فعالیت هایی انجام شده است.
وی گفت: علاوه براین خانواده هایی در روستاهای هدف به عنون مبلغان حوزه سلامت شناسایی شده اند.
احمدی، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه ترک اعتیاد، اصلاح الگوی تغذیه، شناسایی بیماری های سخت و بیماری هایی که در بین مردم شیوع پیدا کرده از جمله دیابت و فشار خون را از جمله فعالیت های انجام شده عنوان کرد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت اظهار داشت: در این حوزه مرمت، تجهیز، احداث برخی مدرسه ها و احیای زنگ پرورشی در دستور کار است.
وی در باره کارگروه فرهنگی تبلیغی گفت: این کارگروه به ازای هر هزار نفر در هر روستا یک روحانی مستقر می کند که در این ارتباط 13 روحانی تاکنون شناسایی شده که برای آنان باید خانه عالم احداث شود.
وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت پروژه های عام المنفعه و اشتغال زا افزود: این پروژه ها شناسایی و تفاهم نامه آن امضا شده و در آینده نزدیک شروع به کار می کنند.
احمدی، احداث پل، خانه عالم، راه روستایی، طرح آبخیزداری، احداث مدارس، آبرسانی روستایی، مرمت و تجهیز مدارس، بند خاکی، استخر نگه داشت آب و پهلوگیر اسکله را از جمله پروژه های عمرانی عنوان کرد.
وی پل ارتباطی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با مردم را سایت جهادگران جنوب عنوان کرد و گفت: شهروندان می توانند برای اطلاع از فعالیت های انجام شده به سایت اینترنتی http://jehadgaranjonoub.ir/ مراجعه کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.