به گزارش ایرنا، شاهپور رجایی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: با وجود پدیده تغییر اقلیم، وقوع سیلاب های گسترده و خشکسالی، 2.5میلیارد مترمکعب آب ناشی از سیلاب بهمن سال گذشته در استان بوشهر به دریا سرازیر شد.
وی اضافه کرد: این میزان آب ناشی از سیلاب درصورتی روانه دریا شد که هم اکنون در بخش مصرف و به ویژه کشاورزیاستان بوشهر دچار مشکلات جدی است.
رجایی بیان کرد: یکی از اقدام های برجسته دولت در استان بوشهر احداث زیرساخت های بخش آب از جمله سد های بزرگ مخزنی دالکی، باغان، دشت پلنگ، خائیز، باهوش و نیزسدهای کوچکتر مثل تنگ ارم است که مجوز ساخت این سدها صادر و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
وی یادآور شد: امیدورایم با همت و کمک مسئولان استانی برای سرعت بخشی در تامین اعتبار و تجهیز منابع مالی این سدها، بتوانیم سیلاب استان های همجوار و بوشهر را مدیریت و از این سیلاب ها بطور مطمئن و بهنگام استفاده شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: یکی از محوری ترین طرح های دولت یازدهم و شورای عالی آب کشور طرح 'احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی' به عنوان یکی از اولویت های مهم این شرکت است که هم اکنون بصورت جدی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در این طرح موظفیم در یک بازه زمانی 2 ساله، افت شدید آب زیر زمینی را متوقف کرده و سپس در یک دوره زمانی بیش از 20 سال، دشت ها را احیا کنیم.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: در 2 بخش 'توقف برداشت مازاد از دشت ها' و 'تغذیه مصنوعی طرح ها' با ساخت سازه های آبخیز داری و آبخوان داری و اصلاح شیوه های نوین کشاورزی اقداماتی انجام شده است.
رجایی افزود: بیش از 83 درصد از منابع آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می شود که مدیریت مصرف آب در بخش های کشاورزی از جمله اساسی ترین اقدام هایی است که باید انجام شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.