به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی محمدیان روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: طرح نشاط معنوی در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان و آشنایی هرچه بهتر پسران و دختران به سن تکلیف رسیده با احکام دینی از جمله نماز، مهارتهای زندگی، سبک زندگی اسلامی، اخلاق، انس با قرآن اجرا می شود.
وی یکی از مهمترین هدفهای برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص را انس با قرآن کریم و ترویج فرهنگ زیارت امام زادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی عنوان کرد.
محمدیان اظهار کرد: همه ارگانها و دستگاههای فرهنگی در برابر تربیت نسل آینده مسئول هستند در همین راستا برگزاری این گونه طرحهای فرهنگی زمینه ای برای مقابله با جبهه جنگ نرم دشمن و خنثی سازی تاثیر آن بر نوجوانان و جوانان است.
وی یادآور شد: در طرح نشاط معنوی هشت روحانی غیربومی و 24روحانی بومی و تعدادی از دانشجویان علوم قرآنی به عنوان مربی به بقاع متبرکه اعزام می شوند.
محمدیان با بیان اینکه همه کودکان و نوجوانان رده سنی هفت تا 18 سال می توانند در طرح نشاط معنوی شرکت کنند، گفت: برگزاری کلاسهای هنری و ورزشی و اردوهای یک و چند روزه درکنار سایر فعالیتهای از جمله برنامه های این طرح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ملی وقف قرآن کریم گفت: در قالب اجرای این طرح عموم مردم استان می توانند حس خوب واقف بودن را تجربه و با شرکت در این طرح نام خود را بعنوان واقف ثبت کنند.
محمدیان اظهار کرد: طرح ملی وقف مصحف شریف با کمک نیکوکاران قرآنی اجرا می شود و در این ارتباط خیران می توانند یک جلد قرآن کریم با هدیه 70 هزار ریال خریداری و با تکمیل سند وقف نامه در ابتدای این کتاب طبق نیت دلخواه و مورد نظر خود وقف در حسینیه، امامزاده، نمازخانه، اداره و بیمارستان شهر و یا منطقه خود کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر این اداره کل هفت میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش اجاره از مردم مطالبه دارند که بخش زیادی از آن به مبلغ پنج میلیارد و 400 میلیون ریال مربوط به شهر بوشهر است.
محمدیان اظهار کرد: افزون براین اداره ها و دستگاههای اجرایی نیز 2میلیاردو 600 میلیون ریال به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بدهی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: این میزان طلب از مردم و دستگاههای اجرایی در استان ولایتمداری مثل بوشهر قابل قبول نیست و انتظار می رود افراد نسبت به پرداخت بدهی خود به این اداره کل اقدام کنند.
وی با بیان اینکه با پرداخت بدهی ها زمینه لازم برای برگزاری برنامه های فرهنگی فراهم می شود افزود: هم اکنون یکهزار و 69 رقبه دراستان بوشهر در دست مردم و 135رقبه نیز در دست اداره ها و دستگاههای اجرایی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 375بقعه متبرکه در این استان وجود دارد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.