حجت الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره ویژه برنامه های ماه رمضان افزود: 32 مبلغ دینی این طرح از حوزه علمیه قم اعزام شده اند و مابقی از مبلغان بومی هستند.
وی ادامه داد: مبلغان دینی در قالب طرح ضیافت الهی به ترویج فرهنگ غنی اسلام، برپایی خیمه های معرفت ، اقامه نماز جماعت و اجرای ویژه برنامه های شب های قدر می پردازند.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال شاخص ترین برنامه های اوقاف در شب های قدر در جوار گلزار شهدای باغ بهشت ، امامزاده عبدالله(ع) و شاهزاده حسین(ع) برگزار می شود تاکید کرد: تالار باغ بهشت همدان قبل از شب های قدر با زیر بنای یک هزار و 800 متر افتتاح می شود.
حجت الاسلام کاروند گفت: در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن به صورت مستمر در 23 بقعه متبرکه استان همدان، آئین جزء خوانی قرآن کریم در 30 بقعه و میزبانی افطاری ساده در 38 بقعه استان در حال برگزاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: ویژه برنامه شهادت امام علی(ع) در 55 بقعه متبرکه و ویژه برنامه میلاد امام حسن(ع) در 36 بقعه متبرکه استان و محفل انس با قرآن به صورت شاخص با حضور قاری مصری در حسینیه امام خمینی(ره) در 26 خردادماه برگزار می شود.
حجت الاسلام کاروند گفت: اختتامیه مسابقات استانی قران کریم برای دانش آموزان زیر 18 سال استان در 29 خرداد ماه جاری برگزار می شود و به 350 برگزیده استانی هدایای نفیس اعطا می شود.
وی در خصوص طرح وقف قرآن کریم نیز گفت: این طرح با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ غنی وقف در کشور توسط سازمان اوقاف پیشنهاد شد و امروز این طرح به صورت رسمی در سطح استان آغاز شد.
حجت الاسلام کاروند توضیح داد: نحوه اجرای این طرح به این صورت است که سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به چاپ مصحف شریف قرآن می کند و واقفان خیر اندیش 50 درصد هزینه چاپ را پرداخت می کنند و در ابتدای مصحف شریف مشخصات واقف درج می شود و واقفان می توانند با این اقدام به ترویج سنت حسنه وقف و رفع نیازهای برخی مناقط کشور نسبت به قران کریم کمک کنند.
وی همچنین به میزبانی استان همدان در برگزاری جشنواره ملی عکاسی وقف چشمه همیشه جاری اشاره کرد و گفت: سه هزار و 247 نفر اثار خود را از سراسر ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و میزان ارسال آثار به این جشنواره 158 درصد نسبت به سال های قبل رشد داشته است.
وی گفت: جوایز برگزیدگان این جشنواره به این صورت است که نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و به نفر سوم 10 میلیون ریال اعطا می شود.
وی بیان کرد: امسال در دهه آخر ماه مبارک اطعام نیازمندان و فقرا انجام می شود و اگر اعتبارات مهیا شود سبد کالا نیز به نیازمندان استان اعطا می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان همدان 10 مورد وقف جدید ثبت شده است.
230 بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به طور رسمی ثبت شده است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.