به گزارش ایرنا، روابط عمومی این بیمارستان روز چهارشنبه به نقل از دکتر محمدجواد طاهری افزود: یک دستگاه ونتیلاتور بزرگسال، یک دستگاه کپنوگراف، یک عدد چراغ سیالتیک دوقمره ال ای دی، یک دستگاه ساکشن آمبولانس و سه عدد پمپ و تشک مواج، تجهیزات جدید این بیمارستان است که توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بخش بستری بیمارستان فاقد دستگاه ونتیلاتور بود که با اضافه شدن این دستگاه به ارزش حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال مشکل بیمارانی که قادر به تنفس طبیعی نیستند، برطرف شد.
طاهری افزود: اختصاص یک دستگاه کپنوگراف به منظور اندازه‌گیری لحظه‌ای میزان دی‌اکسید کربن بیمار به ارزش حدود 200 میلیون ریال از دیگر تجهیزات اضافه شده به این بیمارستان است که با بهره مندی از آن شرایط تنفسی بیمار در حین عمل جراحی پایش می شود.
وی بیان کرد: تنها آمبولانس موجود این بیمارستان دارای یک دستگاه ساکشن فرسوده بود و کارآیی لازم را در تخلیه ترشحات مصدومان برای باز کردن راه هوا نداشت که این مشکل با اختصاص آن به ارزش حدود 20 میلیون ریال برطرف شد.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی گناوه گفت: باتوجه به اینکه بیمارستان در بخش‌های بستری و بی آی سی یو تعداد کافی تشک مواج برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بیماران نداشت، هم اینک با افزوده شدن سه عدد پمپ و تشک مواج به ارزش بیش از 100 میلیون ریال کمبود این مرکز دراین زمینه برطرف شد.
وی بیان کرد: اختصاص یک دستگاه چراغ سیالتیک به ارزش حدود 400 میلیون ریال از دیگر تجهیزات اضافه شده به این بیمارستان است که می‌توان مقدمات راه‌اندازی اتاق عمل شماره 2 را با آن فراهم کرد.
بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های سوختگی جنوب کشور و تنها بیمارستان استان بوشهر در ارایه خدمت به بیماران سوختگی است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.