به گزارش ایرنا عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب درنشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان بوشهر افزود:ستاد انتخابات استان بوشهر با اجرای مر قانون در پاسداری و صیانت از آرای مردم کارنامه درخشانی از عملکرد خود ثبت کرد.
وی یادآورشد: باتوجه به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با پنجمین دوره شورای اسلامی این مهم نیز در 400 روستا و 37 شهر باحضور پرشور مردم پای صندوق های اخذ رای انجام شد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد:ستاد انتخابات براساس قانون متولی مدیریت درون شعب اخذ رای است و اگر خارج از شعب، نامزدها و یا هواداران آنها تخلفی مرتکب شوند دستگاههای دیگری مسئولیت شناسایی و برخورد با تخلفات را دارند.
وی گفت: هرچند خطای انسانی باتوجه به حجم کار در انتخابات امری طبیعی است اما با احساس مسئولیت و دقت نظر اعضای شعب اخذ رای با بازشماری آرا برخی از صندوق ها نیز تخلفی مشخص نشد.
گراوند اظهارداشت:از مجموع بیش از 80صندق رای در شهر بوشهر 40 صندوق به صورت الکترونیکی رای گیری شد و از سه صندوقی که به صورت دستی و الکترونیکی رای گیری شده بود نیز پس از بازشماری مشکل خاصی در زمینه جابجایی رای وجود نداشت.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: تمام جلسات هیات اجرایی بدون استثنا با حضور اعضای هیات نظارت برگزارمی شود و همه مستندات مربوط به گزارش های تخلفات انتخاباتی نیز در اختیار هیات نظارت قرار گرفته است.
وی گفت: هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر براساس دریافت مستندات و گزارش ها در خصوص انتخابات شورای شهر مرکز استان پیشنهاد ابطال آرای یکی از منتخبات و ابطال صندوق برخی دیگر را داد که هیات نظارت این پیشنهاد را تایید نکرد.
گراوند اضافه کرد: برهمین اساس معترضان به نتیجه انتخابات شکایت ها و مستندات خود را به هیات نظارت استان ارسال کرده اند که هیات یادشده تا روز 29 خرداد ماه فرصت رسیدگی و تصمیم گیری در این زمینه دارد.
وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای ارتقای سطح سلامت انتخابات حضور عوامل هیات نظارت در شعب اخذ رای است که درصورت وقوع تخلف افزون بر ثبت آن توسط آنها مستندات و گزارش های دریافتی نیز دراختیار آنها قرار می گیرد.
معاون استانداری بوشهر گفت:فرمانداری بوشهر آمادگی دارد تمامی صندوق ها را بازشماری و هیات نظارت نیز در فرصت باقیمانده هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ کند با همراهی و حمایت هیات اجرایی روبرو می شود.
گراوند ادامه داد: براساس نص صریح قانون هیات نظارت باید به رسالت شرعی و نمایندگی خود عمل کند و هیات اجرایی نیز در مورد آن تمکین می کند.
وی گفت:نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بعنوان هیات نظارت استان در مورد انتخابات شورای های اسلامی تصمیم هیات های اجرایی و نظارت شهرستان را بررسی و به احترام مردم و داوطلبان نظر نهایی را اعلام کنند.
گراوند افزود: هیات اجرایی شهرستان بوشهر هرتصمیمی که هیات نظارت در خصوص وضعیت انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر بگیرد استقبال و تابع نظر آنها خواهد بود .
پیش از این هیات اجرایی شهرستان بوشهر پیشنهاد ابطال آرای دو نفر از منتخبان شورای اسلامی این شهر را داده بود که این پیشنهاد در هیات نظارت شهرستان رد و صحت انتخابات بطور کلی تایید شد.
در همین راستا شاکیان تصمیم هیات نظارت شهرستان بوشهر مستندات خود را به هیات نظارت استان داده اند و منتظر نتیجه بررسی شکایت های خود توسط سه نفر از نمایندگان مردم این استان (حجت الاسلام عبدالحمید خدری ، باقر سعادت و سکینه الماسی بعنوان اعضای هیات نظارت استان ) در مجلس شورای اسلامی هستند.
شورای اسلامی شهر بوشهر در این دوره 9 عضو دارد که بیش از 170 داوطلب برای تصاحب این شمار کرسی نمایندگی به رقابت پرداختند.
برهمین اساس کیوان هاشم زاده با 13هزار و 844رای، پویا دولابی با 11هزار و 396رای، نداعبدالله زاده با11هزار و یک رای، روح الله نصرتی با 10هزار و 828رای ،مهرداد آسایش با 10هزار و 215رای، طاهره شمشیری با 9هزار و 986رای، عبدالخالق برزگرزاده با 9هزار و 393رای، اکبرتوسلی با 9هزار و 120رای و ابوذردهداربا هشت هزار و 940رای بعنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
همچنین علی پولادی ریشهری با هشت هزار و 390رای، رباب عبیدی با هشت هزار و 88رای، داریوش پوربهی هشت هزا رو 81رای، صدرالله محمدی باغملایی هفت هزارو 638رای، زهرا رضایی هفت هزار و 451رای، حیدررفاهی با شش هزار و 931رای بعنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.