به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین افزود:برای گسترش فرهنگ مطالعه مفید و ترویج کتاب خوانی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در افق ایران ١٤٠٤شمسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با همکاری اداره آموزش و پرورش دشتی گامهای بلندی در توسعه کتاب خوانی برداشته است.
حمید زارعی افزود: به همین منظور ٢١٤ باشگاه کتاب خوانی در مدارس و ٥٢ خانه قصه و کتاب در شهرستان ایجاد و برای ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم در بین دانش آموزان جشنواره قهرمان کتاب در شهرستان برگزار شد.
وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی، ارتقای فرهنگ مطالعه مفید، ایجاد عادت به مطالعه در دانش آموزان، غنی ‌سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اهداف اصلی این جشنواره بوده است.
زارعی اضافه کرد: جشنواره قهرمان کتاب در 2 بخش کتبی و شفاهی و چهار گروه سنی مختلف اول تا سوم دبستان، چهارم تا ششم دبستان، مقطع متوسطه اول و مقطع متوسطه دوم برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش دشتی گفت: جشنواره قهرمان کتاب دستاوردی مهم در عرصه کتاب خوانی برای آموزش و پرورش است که پس از 2 سال برنامه ریزی و تشکیل باشگاه های کتاب خوانی و خانه های قصه و کتاب با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی محقق شده است.
احمد طیبیان مجرد افزود: در سال تحصیلی ٩٦- ٩٧ نیز برای توسعه کتاب خوانی برنامه خواهیم داشت و به حمایت از باشگاه های کتاب خوانی ادامه خواهیم داشت.
در پایان با آرای هیات داوران نفرات برگزیده اولین جشنواره قهرمان کتاب در هر بخش به شرح زیر معرفی شدند:
پایه تحصیلی دبستان حنانه حسین پور، فاطمه ساوجی، متین نظری علمدارلو، شکیبا زارعی، سعیده بردستانی اول شدند.
در دوره متوسطه نازنین علیزاده و فاطمه شنبه زاده مقام های نخست را کسب کردند.
همچنین در این مراسم از مدیران و آموزگاران فعال در جشنواره قهرمان کتاب تقدیر شد.
شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری چنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.