مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز شنبه در این آئین گفت: نقش آموزش و آگاهی بخشی در ارتقای سطح سلامت بر کسی پوشیده نیست و مدرسه بهترین مکان برای تحقق این امر است.
ناصر کرمی افزود: 103مربی بهداشت در مدرسه های استان بوشهر در حال اجرای برنامه حوزه سلامت هستند.
وی بیان کرد: در حوزه سلامت مدرسه های استان با همکاری سایر دستگاهها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی برنامه های خوبی در دست اجراست.
کرمی اظهار کرد: برگزاری برنامه های آگاهی سازی و فرهنگ سازی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماریها دارد.
وی یادآور شد: برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه دانش آموزان، توزیع پوستر و پنج هزار کتاب جامع سلامت بخشی از فعالیتهای حوزه سلامت و تندرستی این اداره کل است.
کرمی گفت: امسال 97هزار دانش آموز شش تا 12سال زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید داندان پزشکی و 35هزار دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم استان نیز زیر پوشش طرح آهن یاری قرار گرفتند.
وی یادآور شد: همچنین امسال 35هزار دانش آموزدختر و پسرنیز زیر پوشش طرح ویتامین دی قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح ستاره دار کردن 200 مدرسه مروج سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ترویج آموزه های دینی و ملی در مورد بهداشت و سلامت از دیگر طرحهای در دست اجراست.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: پارسال اداره سلامت و تندرستی موفق به کسب رتبه برتر در طرح سفیران سلامت دانش آموزی شد.
حسن قلندری افزود: امسال 10درصد دانش آموزان استان بوشهردر طرح سفیران سلامت شرکت کردند.
وی تصریح کرد: امسال یکهزار و 600 اثر برتر در رشته های مقاله، داستان کوتاه، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، عکاسی، سرود، خوشنویسی به دبیرخانه استانی سفیران سلامت ارسال شد.
قلندری گفت: برگزاری جشنواره شیر و خرما، ایستگاه بازیافت زباله، جشنواره شیر و پوکی استخوان، غذاهای دریایی، آموزش بیماریهای ژنتیکی و پیشگیری از سرطان سینه، نه به استفاه از ترقه در چهارشنبه سوری بخشی از اقدام های نوآورانه این اداره کل در سال تحصیلی 95-96 است.
6047/ 6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.