حمید لطف اللهیان روز یکشنبه در همایش مدیران عامل تاکسیرانی شمالغرب ، غرب و مرکز کشور در اردبیل با اشاره به اقلیم متفاوت و سردسیر شهر اردبیل نسبت به اغلب شهرهای ایران افزود: حمل و نقل عمومی در شهر اردبیل با اقلیم سرد همه ساله با چالش هایی روبرو بوده و عمده سفرهای درون ‌شهری با وسایط نقلیه شخصی انجام می شود بنابراین برنامه ریزی برای افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی ضرورت دارد.
او با اشاره به اینکه در سال گذشته 35 روز برفی و 87 روز یخبندان را در شهر اردبیل تجربه کردیم اظهار کرد: باید سفرهای درونشهری را به سمت وسایط حمل و نقل عمومی سوق دهیم.
او گفت: در روزهای برفی طولانی مدت در اردبیل به دلیل استفاده زیاد شهروندان از وسایط نقلیه شخصی، شاهد حوادث و تصادفات بیشتری هستیم که همین موضوع اهتمام بیشتر برای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اردبیل را ضروری کرده است.
شهردار اردبیل همچنین با اشاره به طرح پیشنهاد بکارگیری برنامه نرم افزاری نوید در ناوگان تاکسیرانی شهر اردبیل اظهار کرد: برای بکارگیری سامانه نوید در ناوگان تاکسیرانی شهر اردبیل باید تجربیات، نقاط ضعف و قوت استفاده از این سامانه در سایر نقاط احصا شده و ابتدا در برخی خطوط تاکسیرانی به صورت آزمونه بکار برده شود.
وی افزود: در صورت موفقیت طرح و به منظور گسترش آن در تمام ناوگان تاکسیرانی اردبیل همزمان آموزش های لازم نیز ارائه شود.
لطف اللهیان همکاری اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با تاکسیرانی شهرداری اردبیل را ایده ‌آل دانست و گفت: همکاری در این حوزه نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.
او افزود: لازم است در کنار ارتقای کیفیت ترافیک و ارتقای فرهنگ ترافیک به مقوله توسعه سخت افزاری اقدام شود که این موضوع هم می تواند در ذیل سامانه نوید قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز در این همایش از تلاش ‌های صورت گرفته برای زیباسازی شهری و فضای سبز شهر اردبیل قدردانی کرد و گفت: با هدف رسیدن به حمل و نقل پویا ، وزارت کشور نسبت به تشکیل سازمان های تاکسیرانی در شهرها اقدام کرده است.
مسعود طبیبی همچنین با تشریح جزئیات و منافع اجرای برنامه هوشمند 'سامانه نوید' در ناوگان تاکسیرانی، از مطالعات اجرای این طرح به طور همزمان در شهرهای بزرگ کشور خبر داد.
اردبیل که به خاطر پیشینیه غنی مذهبی و تاریخی از گذشته های دور به دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته بیش از نیم میلیون نفر جمعیت را در 6 هزار و 500 هکتار مساحت جای داده است.
با تبدیل این شهر به مرکز یک استان مستقل از سال 1372 و به موازات آن گسترش بی رویه وسعت و جمعیت شهر به خاطر افزایش مهاجرت از شهرهای تابعه و ازسوی دیگر کمبود و در مواردی نبود بعضی امکانات و زیرساخت های مورد نیاز کلانشهرها و نیز بیکاری درصد قابل توجهی از ساکنان این شهر به تدریج ناهنجاری ها و مشکلات شهری در این شهر بروز کرده است.
راهبندان ها و اختلال های ترافیکی ، دستفروشی ، گردش وانت بارهای فروشنده و یا خریدار انواع ضایعات در کوچه ها و خیابان ها ، بروز آلودگی های شنیداری و دیداری و در برخی روزهای سال های اخیر آلودگی هوا ، سد معبرهای ناشی از ریخته شدن مصالح و ضایعات ساختمانی در پیاده روها و حواشی خیابان ها ، تولید حجم انبوه زباله و گاهی ریخته شدن آنها در گذرگاه ها ، کم توجهی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نیز رانندگی برخی جوانان به شیوه خطرناک که ماشین را جایگزین اسباب تفریحی و سرگرمی کردند ، کمبود توقفگاههای متعدد و با ظرفیت بالا ، ساخت آپارتمان های چند طبقه در کوچه های باریک ، وجود دهها نوع صنف مزاحم مانند مکانیکی ، نمایشگاه اتومبیل ، آهنگری ، تراشکاری ، نقاشی اتومبیل ، فروشنده های ضایعات و از این دست از جمله معضل های شهری اردبیل هستند که از دو دهه قبل به تدریج خودنمایی و ساکنان این شهر را با سختی ها و گرفتاری های زیاد مواجه کرده اند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.