به گزارش ایرنا بتول سعیدی زاده سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود:طی سال جاری 124 هزار مترمربع آسفالت، سه هزار و500 متر مربع طرح هدایت آب های سطحی، چهار هزار متر مربع طرح‌های ورزشی، فرهنگی، توریستی، 10 پارک و ست ورزشی و 2 زمین چمن مصنوعی در روستاهای بخش مرکزی احداث ‌شده است.
وی اظهار داشت:54 درصد اعتبار هزینه شده در روستاها در بخش بهبود حمل‌ و نقل و بهبود عبور و مرور روستایی، 19درصد در زمینه هدایت و دفع آب های سطحی روستاها، 11درصد در ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، فرهنگی و توریستی، 6درصد در بخش بهبود محیط روستایی و 10 درصد در بخش روشنایی معابر روستاها هزینه شد.
سعیدی زاده گفت:با هماهنگی اداره‌های برق اروندکنار و آبادان روشنایی معابر همه روستاهای بخش مرکزی تامین شده و مشکلی در تامین روشنایی معابر در روستاها وجود ندارد.

*** معرفی روستای ' رده سادات' به‌ عنوان روستای گردشگری آبادان
بخشدار مرکزی آبادان در بخش دیگری از سخنانش از معرفی روستای رده سادات به‌عنوان روستای نمونه گردشگری خبر داد و اظهار داشت:این روستا با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری دفاع مقدس و همجواری با بهمنشیر یکی از روستاهای زیبای آبادان است.
وی گفت:با توجه به هماهنگی صورت گرفته 35 واحد مسکونی روستای رده سادات برای اسکان گردشگران و میهمان نورزی در تعطیلات نوروزی آماده شده و در سایر روستا نیز بیش از 80 واحد مسکونی در این خصوص امکان اسکان میهمان نوروزی را دارد.
سعیدی زاده همچنین از نصب تابلوهای راهنمای گردشگر در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و اظهار داشت:عرضه صنایع‌دستی، خرما و رطب محلی در طول ایام نوروزی در روستاها فراهم‌شده است.
وی ادامه داد:به‌منظور حفظ محیط‌ زیست باکس‌های زباله در روستاهای بخش مرکزی نصب شد.
*** آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی در 25 روستای بخش مرکزی
بخشدار مرکزی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی لازم ستاد انتخابات بخش مرکزی آبادان برای برگزاری انتخابات در 25 روستای این بخش خبر داد و بیان کرد:6 روستای بخش مرکزی پنج عضو شورا و 19 روستا نیز سه عضو دارند.
وی اظهار داشت:بر اساس تبصره 3 ماده 26 قانون انتخابات شوراها ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت‌نام الزامی است و داوطلبان می‌توانند برای دریافت گواهی مذکور با ارائه درخواست کتبی به فرمانداری ویژه آبادان(شورای شهر) و به بخشداری‌های مرکزی (شورای روستا) مراجعه کنند.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهار حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.