کریم حبیبی انبوهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور راه اندازی پویش نه به ریختن زباله، افزود: حیات و بقای انسان ها در گرو حفظ و حراست از طبیعت است و بشر برای زنده ماندن و تداوم نسل و استمرار حیات در کره زمین باید از نابودی آن به طرق مختلف از جمله آلوده شدن به وسیله زباله جلوگیری کند.
این مسئول اضافه کرد: براساس آموزه های قرآنی زمین گهواره زندگی اطفال بشر، کشتی سفر و مادر انسان هاست و آلوده کرده آن به مفهوم آتش زدن گهواره زندگی و سوراخ کردن کشتی می باشد که پیش از هر چیز به غرق شدن و سوختن انسان منجر خواهد شد.
حبیبی انبوهی ادامه داد: متاسفانه با وجود قداست طبیعت در آموزه های دینی و باورهای ملی، غالب رفتارها با طبیعت خصمانه و از سر بی توجهی بوده است و باید در این خصوص تجدید نظر کنیم.
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد: در فرهنگ دینی ما ذرات عالم و اجزای طبیعت از شعور،آگاهی و شخصیت برخوردارند و همگی تسبیح گوی خداوندند بنابراین چرا باید صدای تسببح گویان خدا را با تخریب طبیعت و محیط زیست خاموش کنیم؟
وی در پایان با یادآوری استقبال گسترده مسافران نوروزی از مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان قزوین در نوروز 96،خاطر نشان کرد: رهاسازی زباله ها در طبیعت گاه های زیبا، افزون بر زشت کردن سیمای ظاهری آنها سبب آلودگی آب،خاک و هوا نیز می شود بنابراین باید از این کار ناپسند پرهیز کرده و به محیط زیست خود احترام بگذاریم.
پویش نه به ریختن زباله ها با هدف توجه بشتر به پاسداری از طبیعت و حفظ محیط زیست از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) راه اندازی شده است.
6101*3013
خبرنگار:های درزی رامندی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.