غلامحسین آقاجری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز طبیعت و نقش مردمی در حفاظت از این روز گفت: هر هموطنی که قدم در طبیعت می نهد باید برای حفظ محیط زیست خود را سفیری در این عرصه بداند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم یادآورشد: باید همگان در حد توان خود بخشی از زباله‌هایی در طبیعت جا مانده را جمع‌آوری کرده و دوستی و مهربانی با طبیعت را فریاد بزنند.
وی اظهارداشت: مشارکت مردم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش سوزی در جنگل و مراتع، در سریع ترین زمان به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.
آقاجری ادامه داد: مسافران در هنگام توقف کردن در حاشیه و داخل جنگل‌ها از شکستن شاخه درختان و افروختن آتش در زیر درخت و یا نزدیک تنه آن که خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها را به همراه دارد پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه پارک های جنگلی دیلم در روز طبیعت (13 فروردین) آماده میزبانی طبیعت گردان خواهد بود، گفت: دوستداران طبیعت می‌توانند از پارک‌های جنگلی عامری، بیدو و سیاهمکان که آماده پذیرایی از گردشگران است استفاده و در حفظ آن بکوشند.
وی خاطرنشان کرد: از مردم این شهرستان و مسافران انتظار داریم در صورت مشاهده آتش سوزی در منابع طبیعی و همچنین تخریب و تصرف آن با شماره تلفن 1504 با یگان حفاظت از منابع طبیعی استان و شهرستان در میان گذارند.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر بدلیل برخورداری از طبیعت بکر و آب وهوای مناسب در فصل بهار میزبان جمعیت زیادی از اقصی نقاط کشور می شود.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.