مجتبی محرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش مشارکت در جمع آوری زباله برای حفظ منابع طبیعی ضروری است و باید با فعالیتهای فرهنگی و رسانه ای این امر تبلیغ شود.
وی اظهار کرد: اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی در راه اندازی پویش 'نه به ریختن زباله' در فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در جمع آوری زباله بسیار موثر است.
وی گفت: عرصه های طبیعی پاک و زیبا علاوه بر داشتن مزایایی همچون جلوگیری از ریزگردها، منبع علوفه دام و درآمد اقتصادی در بخش جذب گردشگران و باعث رونق گردشگری طبیعی هستند.
محرابی افزود: با فرهنگ سازی، استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی، حساسیت و آگاهی اقشار مختلف مردم در زمینه رها نکردن زباله در طبیعت و حفاظت از عرصه های طبیعی افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته وضعیت رها سازی زباله در طبیعت بسیار نامناسب بود که با توجه به مشارکت قابل توجه مردم در پاکسازی عرصه های طبیعی این شهرستان اینک وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.
وی با قدردانی از مشارکت تمام اقشار و گروه ها و بخش های مختلف گناباد در کاشت، حفاظت، احیا و پاکسازی عرصه های طبیعی گناباد گفت: این شهرستان سال گذشته در جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی رتبه نخست استان خراسان رضوی را کسب کرد.
وی از گردشگران نوروزی و تمام مردم خواست با احساس مسئولیت و احترام به حقوق خود و دیگرشهروندان با نریختن زباله در طبیعت فرصت بهره بردن از این مواهب الهی را برای همه فراهم کنند.
7545/ 2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.