به گزارش ایرنا،مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: بیان دستاوردهای نظام باعث امیدواری مردم می شود در همین راستا با پرهیز از دامن زدن به یاس و ناامیدی باید خدمات سترگ نظام در عرصه های مختلف را به مردم اطلاع رسانی کرد.
وی با تاکید بر همراهی دستگاههای اجرایی با ستاد انتخابات اظهار کرد: تغییرات مدیریتی تنها در موارد ضروری و با هماهنگی فرمانداران باید انجام شود.
استاندار بوشهر با قدردانی از عملکرد مدیران در سال گذشته و پاسداشت رشادتهای نیروهای مسلح گفت: پارسال استان بوشهر در حوزه آرامش سیاسی، امنیتی و اجتماعی براساس شاخصها عملکرد مثبتی داشته است که این مهم زمینه توسعه و آبادانی را فراهم کرد.
سالاری اظهار کرد: پارسال در زمینه عمران شهری و روستایی کارهای بی نظیری انجام شد که این مهم حاصل تشریک مساعی همه دستگاههای اجرایی است.
وی با تشریح برخی ازپروژه های مهم بهره برداری یاآماده بهره برداری در استان بوشهر گفت: ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، بیمارستان دیر، اهرم وخورموج از پروژه های شاخصی است که آماده بهره برداری است.
وی گفت : تعداد تختهای بیمارستانی بعنوان شاخص توسعه بخش بهداشت و درمان در سال 92، 800 تخت بود که در زمان حاضر به یک هزار و 500 تخت افزایش و تا خرداد ماه به یک هزار و 600 تخت می رسد.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرحهای راهسازی نیز گفت: از مجموع 10 طرح بزرگراهی دو پروژه در شرف بهره برداری است و در زمینه تامین آب آشامیدنی نیز افزون بر افتتاح دو آب شیرین کن چهار آب شیرین کن دیگر نیز مراحل تشریفات اداری آنها انجام و دولت سالانه 100 میلیارد تومان برای خرید آب از بخش خصوصی تامین اعتبار می کند که این رقم هر سال با نرخ تورم افزایش می یابد.
سالاری با بیان اینکه پارسال بخشهای مختلف بدون مشکل برق امور را سپری کردند گفت: با توجه به احداث و تقویت طرحها و پستهای برق امسال نیز وضعیت خوبی پیش بینی می شود.
استاندار بوشهر افزود: در حوزه گردشگری در غالب شهرستانهای این استان دهکده های گردشگری انجام شده است و همچنین با توجه به صادر شدن مجوز موافقت اصولی پتروشیمی شمال این استان این مهم در هفته آینده آغاز و پتروشیمی دشتستان نیز مراحل نهایی تشریفات قانونی را طی می کند.
سالاری گفت: طرحهای سیمان دشتی و پتروشیمی متانول کاوه روند پایانی خود را طی می کنند که در هفته های آینده با حضور وزیران و اعضای دولت افتتاح می شوند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: ظرفیتهای خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان بوشهر وجود دارد و اولویت توزیع اعتبار نیز مربوط به طرحهایی است که به اشتغالزایی جدید کمک کند.
وی با اشاره به افتتاح هشت مگا پروژه با حضور رئیس جمهوری و مجموع اعتبار 20 میلیارد دلار در هفته جاری گفت: با افتتاح این طرحها در برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر همسان شده ایم که این امر به تقویت غرور و عزت ملی که سالها آرزوی تحقق آن را داشتیم کمک می کند.
استاندار بوشهر با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اولویت بکارگیری نیروهای بومی در تاسیسات جدید افزود: وضعیت اشتغال نیروهای بومی استان در دوره بهره برداری از فازها بهبود یافته است.
وی تاکید کرد: اولویت استان اشتغال نیروهای بومی در دوره بهره برداری است که علاوه بر کار فنی شرایط شغلی بهتری نیز نسبت به مشاغل دوره ساخت دارد.
سالاری همچنین بر تاکید رئیس جمهوری به حفظ محیط زیست در کنار اجرای طرحهای توسعه ای گفت: در همین راستا تاکنون فلر سوزی دو فاز پارس جنوبی به حد صفر رسیده و تلاش می شود مابقی فازها نیز به این وضعیت تبدیل شوند.
وی افزود: پارسال استان بوشهر با 2 مورد سیل و طغیان دریا روبه رو شد که تامین اعتبار خسارت انجام شده است و اولویت پرداخت با صیادان دیری است که با اعلام نتایج کارگروه تشکیل شده در این زمینه در چند روز آینده خسارتها پرداخت می شود.
سالاری گفت: دو سانحه سیل که خسارتهایی را به بخش کشاورزی وارد کردند نیز تامین اعتبار شده وپرداخت 31 درصد از مطالبات گوجه کاران نیز از امروز آغاز شده است.
وی اظهار کرد: حمایت از قشرهای آسیب پذیر از سیاستهای دولت است که در این راستا افزایش یارانه افراد زیر پوشش سازمانهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی با حمایت مجلس انجام شده است.
استاندار بوشهر افزود: شتاب در اجرای طرحهای توسعه ای و عمرانی را از سیاستهای دولت برشمرد و گفت: اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است طوری که اعتبار 460 میلیارد تومانی پارسال به یک هزار و 100 میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است.
وی گفت: اولویت توزیع و تامین اعتبار مربوط به طرحهای نیمه تمام و اشتغالزا در راستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
سالاری تاکید کرد: برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سالجاری باید منسجم تر عمل کرد چرا که تولید و اشتغال به طور مستقیم با این مهم عجین شده است.
وی با تاکید بر آسان سازی تشریفات اداری برای سرمایه گذاری و کارآفرینی گفت: هرمدیری که شهامت کارکردن ندارد مسیر را برای مردم سخت نکند و بستر کارآفرینی را برای مردم باز کند.
سالاری افزود: نباید تشریافت اداری باعث کندی روند سرمایه گذاری در استان شود در این راستا کارکرد مدیران ارزیابی می شود.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.