به گزارش ایرنا یدالله موحد روز دوشنبه در نشست مشترک هیات های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان با بیان اینکه اصل حاکمیت قانون، سلامت انتخابات را تضمین می کند افزود: در برگزاری انتخابات پیش رو، کرامت انسانی را رعایت کنیم.
وی بیان کرد: سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در گرو جلب اعتماد عمومی است و این امر زمانی محقق می شود که با مردم، نامزدها، مجریان و ناظران نگاه کریمانه داشته و کرامت انسانی را در فرآیند برگزاری انتخابات مراعات کنیم.
رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان نقش هیات های نظارت و اجرایی در انتخابات را کلیدی و حساس خواند و گفت: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران متکی به آراء عمومی است و آراء عمومی را بزرگترین پشتوانه حیات و استمرار خود می داند لذا باید زمینه مشارکت حداکثری مردم و انتخاباتی باشکوه را فراهم و به تحقق اهداف نظام اسلامی کمک کنیم.
وی با بیان اینکه بایدها و نبایدهای انتخابات و رفتارهای انتخاباتی در قوانین مختلف تعریف شده است به مجریان و دست اندرکاران انتخابات توصیه کرد: در بحث قانونگرایی و قانون مداری ماده 33 قانون برگزاری انتخابات را در جهت پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مطالعه کنند.
موحد با بیان اینکه قوه قضائیه وظیفه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را دارد گفت: عدالت محوری در انتخابات ارزش گرانسنگی است که همه باید تلاش کنیم این موضوع در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه شود و باید از بحث های خودمحوری و جناح محوری پرهیز کنیم.
وی با اشاره به اینکه وفاق و انسجام ملی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد عنوان کرد: گاهی اختلافات موجب اخلال در روند برگزاری انتخابات می شود که این اخلال، جرم است.
رئیس کل دادگستری کرمان افزود: از همه مسئولان و دست اندرکاران می خواهیم که همدلی و همراهی داشته باشند و دستگاه قضایی استان نیز این آمادگی را دارد و تمهیدات لازم را اندیشیده است.
وی بیان کرد: رسانه ها و مطبوعات نیز باید اصل صداقت، حرمت شخصیت ها، امیدزایی و نشاط آفرینی و حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب را در فعالیت های انتخاباتی مورد نظر قرار دهند.
این نشست با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری، روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان، فرمانداران و عوامل برگزاری انتخابات در تالار برق منطقه ای کرمان برگزار شد.
استان کرمان 23 شهرستان دارد و 58 هیات اجرایی شهرستان و بخش در این استان برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تشکیل شده است.
همچنین بیش از 17 هزار نفر در استان کرمان برای عضویت در شوراهای شهر و روستا نام نویسی کردند که روند بررسی صلاحیت آنها ادامه دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.