محمد بهشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تداوم معضل خشکسالی، توفان شن و گرد و خاک موجب افزایش 20 درصدی هزینه نگهداری سالانه تاسیسات تامین برق مناطق شهری و روستایی گناباد شده به طوری که در این شرایط مجبور به سرویس شبکه توزیع در فاصله زمانی کوتاه هستیم.
وی گفت: بدهی معوقه بیش از 60 میلیارد ریالی بخشهای دولتی و خصوصی به اداره برق گناباد مشکلات متعددی در روند خدمت رسانی مطلوب به مردم ایجاد کرده و به یکی از دغدغه های مهم این بخش تبدیل شده است.
رئیس اداره برق گناباد گفت: 80 میلیارد ریال در سال گذشته برای اجرای طرح های برق رسانی شامل نصب، توسعه و تقویت شبکه های برق روستایی این شهرستان اختصاص یافت و از این میزان برق رسانی به پنج روستا با دو میلیارد و 390 میلیون ریال اجرا شد.
وی یکی از طرح های مهم این اداره در سال گذشته را بهره برداری از سوییچ خانه GIS و مرکز کنترل با اعتبار بالغ بر شش میلیارد و 640 میلیون ریال ذکر کرد.
وی گفت: همچنین تعویض کنتورهای قدیمی و نصب 372 کنتور هوشمند با اعتبار هفت میلیارد و 650 میلیون ریال در این مدت انجام شد.
وی مجموع اعتبارات پروژه های شهرستان در سال گذشته را 32 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در بخش شهری بیشتر اعتبارات در بخش توسعه شبکه برای تامین برق مشترکین جدید و تقویت آن برای کاهش خاموشی هزینه شد.
بیش از 44 هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی گناباد زیرپوشش خدمات اداره برق قرار دارند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.