مسعود امامی یگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان 135 کیلومتر بر ساعت مشگین شهر علاوه بر وارد کردن خسارت به برخی تاسیسات شهری و روستایی موجب ذوب برف سبلان و گل آلود شدن رودخانه خیاوچایی به عنوان منبع تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر شده است.
و ی بیان کرد: غلظت و گل و لای موجود در آب این رودخانه باعث شده که مشکلاتی درتصفیه خانه این شهرستان بوجود آید و هم اکنون آب 50 درصد از مشترکان این شهرستان قطع می باشد.
وی بیان کرد: برای تامین آب شهروندان، 12 دستگاه تانکر آبرسانی به منطقه اعزام شده و در کنار چهار تانکر موجود در این شهرستان و دیگر خودروهای نیروهای امدادی، آب در محلات مختلف مشگین شهر در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
به گفته وی ، آب های بسته بندی شده نیز به مقدار لازم تامین و به شهرستان مشگین شهر ارسال شده تا در اختیار اهالی منطقه قرار گیرد .
امامی گفت: تندباد همچنین در شهرستان های مشگین شهر، اردبیل و سرعین موجب قطع برق شده بود که به جز سرعین این مشکل در دیگر مناطق رفع شده است.
وی بیان کرد: بر اثر توفان و بروز پدیده گرد و خاک در شهرستان خلخال نیز تعدادی از رانندگان در جاده اسالم - خلخال گرفتار شده بودند که 35 مسافر این خودروها نیز توسط امدادگران هلال احمر در مکان های امن اسکان داده شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل همچنین با اشاره به بارش باران های رگباری و ذوب شدن برف در شهرستان نیر گفت : این امر باعث طغیان رودخانه ها شده و خسارتی به مزارع کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
امامی اضافه کرد: کارشناسان این مدیریت مشغول ارزیابی میزان خسارت وارده به شهروندان استان می باشند.
به گزارش ایرنا ، اموزش و پرورش استان اردبیل نیز اعلام کرد که به علت وجود مشکل تامین اب در مشگین شهر تمامی مدارس شهری این شهرستان روز شنبه تعطیل می باشد.
طی روز گذشته بیشتر شهرستان های استان اردبیل شاهد تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت بود که بیشترین سرعت آن در شهرستان مشگین شهر با 130 کیلومتر بر ساعت و اردبیل با سرعت 108 کیلومتر ثبت شده است.
همچنین در شهرستان های نیر و سرعین نیز به میزان 11 و 13 میلیمتر باران بارید که رگباری بودن آن باعث بروز پدیده سیلاب در شهرستان نیر شد.
خبرنگار : یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.