به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه  بوشهر با اشاره نقش مهم اقتصاد در لایه‌های مختلف جامعه اظهار داشت: اقتصاد در جامعه و خانواده به‌گونه‌ای اهمیت دارد که اگر دچار بحران شود، مشکلات دیگر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آن جامعه و خانواده فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی در امر اقتصاد یکی از ملاک‌های سه‌گانه ایمان است خاطرنشان کرد: دین‌شناسی، برنامه‌ریزی اقتصادی در فضای زندگی و قدرت صبر و شکیبایی سه خصوصیات بارز مومنان است.

امام جمعه بوشهر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن دانست و تاکید کرد: اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی که در راستای کسب ثروت حلال برای خدمات رسانی به مردم با نگاه الهی است می‌تواند نجات بخش جامعه در مقابله ترفندها باشد.

صفایی بوشهری افزود: اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد اسلامی با برنامه‌ریزی دانش بنیان می‌تواند در مقابل تهاجم گسترده مهاجمان ایستادگی کند و نجات بخش و پیشرفت‌زا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک میلاد باسعادت حضرت جواد‌الائمه(ع) به روز ملی فناوری هسته‌ای پرداخت و افزود: این فناوری یک دانش جامع است به‌گونه‌ای که نه تنها مرتبط با انرژی می‌تواند نقش آفرینی کند بلکه در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی و علوم دارویی تاثیرگذار است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اسلامی در پی دانش صلح آمیز هسته‌ای است تصریح کرد: استکبار جهانی و جهان غرب دنبال توقف رشد علمی علوم بنیادین و استراتژیک از جمله دانش هسته‌ای است که مسئولان باید با قدرت، دانش هسته‌ای را ادامه دهند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه  جهان غرب در پی انحصار علمی به ویژه دانش‌هسته‌ای است گفت: آنان در پی عقب مانی ایران در علوم جدید و دانش هسته‌ای هستند و مسئولان رشد و پیشرفت دانش هسته‌ای باید در دستور کار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی به نقش مهم هنر در عرصه‌‌های مختلف اجتماع پرداخت و با بیان اینکه هنر یک ابزار مهم برای جامعه بشری برای ارائه یافته‌های خود به زیباترین شکل است افزود: قدرت هنر در تاثیرگذاری به یک موضوع بسیار مهم است به همین سبب جهان استکبار تهاجم هنری بر جامعه بشری آغاز کرده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ایجاد سامانه هنر مقاومتی برای مقابله با تهاجم استکبار تصریح کرد: جهان استکبار از طریق برنامه‌های هنری با استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ماهوره‌ای و فضاهای مجازی جامعه بشری را متزلزل کرده که ایجاد سامانه هنر مقاومتی باید در دستور کار دست اندرکاران قرار بگیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به سالروز قطع رابطه  ایران اسلامی با آمریکا خاطر نشان کرد: قطع ارتباط با آمریکا کانون شررات جهانی، یک نعمت است که باید پاس بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به حمله نظامی آمریکا به سوریه اشاره کرد و با محکوم کردن این عملیات افزود: در شورای امنیت که تنها حافظ امنیت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است با ادعاها و ترفندهای گوناگون، حمله به سوریه را تصویب و عملیات حمله موشکی آمریکا به سوریه آغاز شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این حمله با حمایت از تروریست‌ها آغاز شده است گفت: آنان در پی شکست خط مقاومت اسلامی در خاورمیانه و تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود برای ایجاد خاورمیانه جدید هستند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکا و حامیانش ناقض حقوق بشر در جهان هستند افزود: این حمله  و عملیات باید از سوی همه به ویژه مسئولان  و دولت سریعا محکوم و زمینه افشاگری حمله آمریکا به سوریه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت تاسیس حساب 100 امام(ره) و  بنیاد مسکن این  نهاد را در رسیدگی به محرومان از نهادی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: بنیاد مسکن از زمان تاسیس تاکنون خدمات ویژه‌ای به جامعه هدف داشته است که از فعالیت و ارائه خدمات بنیاد مسکن قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد باسعادت امیر مومنان حضرت علی(ع) و ایام بیض به سالروز وفات حضرت زینب(س) پرداخت و تصریح کرد: حضرت زینب(س) نقش مهمی در زنده نگه داشتن قیام عاشورا داشت.

صفایی بوشهری با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان در بوشهر گفت: با وجود اینکه تذکرات لازم از سوی نیروی انتظامی و  گروه امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و قشرهای مختلف مردم  به هنجارشکنان داده شده ولی متاسفانه در ایام نوروز مجددا هنجار شکنی در بوشهر  ملاحضه شد که قلب همه مومنان و انسان‌های مسلمان ناراحت و جریحه‌دار کرد که لازم است مسئولان  با کسانی که در فضای پارک‌ها و بوستانهای بوشهر هنجار شکنی می‌کنند برخورد قاطع و قانونی کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607462
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.