حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: تلاش غربی علیه ایران برای عدم دست یابی به دانش هسته ای موجب شد تا عزم و اراده این ملت بیش از گذشته تقویت شده و فشارهای سیاسی و جوسازی های موجب شد تا ملت ایران محکمتر در این عرصه گام بردارد.
وی اظهارکرد: تهدید و تحریم های غرب علیه ایران هیچ تاثیری در این مسیرنداشته واین مهم موجب شد تا دستاوردهای فراوانی در 10 سال اخیر در زمینه دانش و فناوری هسته ای برای ملت به دست بیاید به گونه ای که اکنون ایران اسلامی از جمله 13 کشورجهان است که به این دانش دست یافته اند.
وی با بیان اینکه ایران جزهشت کشورتولید کننده سوخت هسته ای در جهان است بیان کرد: ایران اسلامی به برکت خون دانشمندان شهید هسته ای توانست از همه موانع عبورو قله این دانش را فتح کند.
خطیب نمازجمعه بروجرد اضافه کرد:20 فروردین ماه مصادف با سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا درسال 59 این پیام را برای جهانیان دارد که تهدید، تحریم و قطع رابطه با کشورهای استکباری تاثیری در پیشرفت انقلاب اسلامی نداشته وموفقیت های بسیاری را برای ملت ایران به ارمغان آورده ودستاوردهای مهمی نیزدر سایه این فشارهای سیاسی واقتصادی به دست آورده است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) ادامه داد: این بنیاد در سطح کشور و شهرستان بروجرد توانسته در راستای حمایت از محرومان، تامین مسکن، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی خدمات قابل توجهی ارائه دهد.
وی افزود: آیین اعتکاف یک سنت فراموش شده بود که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد که همه ساله با حضورعموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان همراه است به طوری که 95درصد از شرکت کنندگان در مراسم جوانان هستند.
امام جمعه بروجرد گفت: اعتکاف زمینه خودسازی و تهذیب نفس را درانسان ایجاد می کند وهمه افراد نیاز دارند هر چند وقت یکبار در کنج خلوتی به راز و نیاز با خدای خود بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهار کرد: سال گذشته در این شهرستان بیش از سه هزار تن مردم بروجرد که بیشتر ازجوانان و نوجوان بودند در اعتکاف شرکت کردند.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.