حسین ریاحی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تئاتر «مراقب پشت سرت باش» درباره زندگی فردی تازه به دوران رسیده به نام هاشم است که فوت کرده و فرشته مرگ را ملاقات می‌کند، وی به دستور فرشته مرگ زندگی‌اش از دوران کودکی تا بزرگسالی را مرور می‌کند.
وی گفت: این تئاتر به نویسندگی تاتوره ازوجی و تهیه کنندگی داود شهسواری به مناسبت تعطیلات نوروز تا 13 فروردین ساعت 21 در تماشاخانه سبحان واقع در خیابان پاسداران، خیابان پایداری فرد، بوستان هشتم به روی صحنه می رود و پس از تعطیلات نوروز تا 10مهرماه سال جاری اجرا خواهد شد.
طراح و کارگردان تئاتر «مراقب پشت سرت باش» افزود: رضا ریاحی، مصطفی تیموری، کاظم صادقی، محمد ریاحی، حسین پاکتچی، ثمر امین پور، پریسا راد و حمید نورایی از جمله بازیگران این تئاتر هستند.
ریاحی با بیان اینکه تئاتر «مراقب پشت سرت باش» بدون بودجه دولتی در طول یکسال به روی صحنه خواهد رفت، اظهار کرد: علاوه بر حمایت مردم، دولت نیز باید ما را حمایت کند تا بتوانیم آثاری فاخر را روی صحنه ببریم.
وی درباره استقبال مردم از تئاتر کمدی گفت: مردم عام نسبت به خواص از تئاتر کمدی بیشتر استقبال می کنند، هر چند با توجه به ویژگی مردم ایران، ایجاد موقعیت کمیک و خنداندن آنان دشوار است.
این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه افراد جامعه علاقه ای به کمدی سخیف ندارند،افزود:مخاطبان ایرانی از هر اثر کمدی لذت نمی برند بلکه علاقه مند به آثار کمدی بامحتوا و داستان محور هستند.
ریاحی با اشاره به مشکلات افراد جامعه در جریان زندگی روزمره اظهار کرد: مردم برای فاصله گرفتن چند ساعته از مشکلات زندگی و برخی افسردگی ها نیازمند تئاترهای کمدی هستند و علاقه مندند که با تماشای آثاری در قالب طنز و کمدی انرژی از دست رفته خود را بازیابند.
نویسنده و کارگردان تئاتر «جشن سالگرد»، نگرانی کارگردانان از سانسور را یکی از مشکلات تئاتر کمدی در ایران دانست و گفت: مردم نیز علاقه ای به سانسور ندارند و به اثر کمدی علاقه مندند که جامعه و سیاست را با زبان طنز نقد کند.
حسین ریاحی متولد 58، کارشناس کارگردانی از سال 75 در حوزه تئاتر؛ نویسندگی، کارگردان و بازیگری فعالیت می کند.
تئاترهای عشق و عاشورا، توسل، جشن سالگرد، کمال آبادی ها از جمله فعالیت های ریاحی در حوزه نویسندگی و کارگردانی است.
همچنین ریاحی تئاترهای از پشت شیشه ها به نویسندگی اکبر رادی، فیلم خانوادگی به نویسندگی مژگان فرح آور مقدم، جشن سالگرد به نویسندگی آنتوان چخوف، جیغ به نویسندگی سیدعلی موسویان و ورود عاقلا ممنوع به نویسندگی حامد مصباحی را کارگردانی کرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.