به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه با تبریک تولد حضرت فاطمه (س) و روز مادر افزود: سبک زندگی بزرگ بانوی خلقت، الگویی بی بدیل برای همه زنان و مردان است.
وی اظهار کرد: در شرایطی که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعه باشد.
وی با تاکید بر حضور باشکوه مردم در مراسم جشن میلاد کوثر قرآن، گفت: افتتاح مسجد خیرساز اهل بیت (ع) در ساحل کنگان از جمله مهمترین برنامه های این جشن است.
محمودی برلزوم توجه جدی به ساخت و مرمت اماکن دینی و فرهنگی در شهرستان کنگان تاکید کرد.
امام جمعه کنگان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره سرداران و شهدای شهرستان کنگان، بنک و سیراف افزود: برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
محمودی با اشاره به برگزاری جشن صاحبان اصلی انقلاب، فرزندان معنوی امام و رهبر معظم انقلاب از سوی دفتر امام جمعه این شهرستان و تجلیل از یتیمان زیر 14 سال گفت: این سنت باید در جامعه نهادینه و مسئولان، خیران و مردم در برابر یتیمان و فقیران خود را مسئول بدانند.
وی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: دفتر امام جمعه با همکاری آموزش و پرورش مسابقه کتابخوانی برای دو هزار دانش آموز کنگانی را برگزار کرد.
محمودی با تبریک سال نو اظهار کرد: توجه جدی به صله رحم، رعایت شئون محرم و نامحرم، اجتناب از گناه و برگزاری مجالس لهو و لعب به بهانه نوروز، لزوم رعایت نکات ایمنی در سفر ، احترام به قانون، نظارت جدی بر اصناف، فعال نمودن آمرین به معروف و ناهیان از منکر از مهمترین بایدها و نبایدهای نوروز است.
7208/ 6047**خبرنگار: ابوذر حسین پور* انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.