به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: پیامبر با تولد حضرت زهرا(س) سجده شکر به جا آورد و خداوند متعال را به خاطر وجود مبارک این بانوی بزرگوار اسلام سپاس گفت.
وی گفت: زندگی فاطمه زهرا(س) همراه با محبت، احترام نسبت به همسر بود و ایشان هرگز تقاضای نامقدوری از حضرت علی (ع) نکردند.
امام جمعه پلدختر نگاه غرب به زن را رسیدن به اهداف اجتماعی و سیاسی دانست و افزود: نباید با وجود الگویی چون زهرای مرضیه (س) از زنان اروپایی الگو گرفت.
وی اظهار کرد: زنان و مادران جامعه ما باید نگاه و مطالعه بیشتری نسبت به چگونگی زندگی حضرت زهرا (س) داشته باشند و سیره و برخورد این بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنند.
حجت الاسلام سوری به تقارن ولادت حضرت امام خمینی(ره) با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و با تبریک این ولادت ها گفت: امام خمینی (ره) کسی بود که به مظهر شیعه بها داد و به ملت ایران را هویت بخشید.
خطیب جمعه پلدختر در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه آغاز سال نو و نو شدن طبیعت را یادآور معاد و روز رستاخیز دانست و افزود: باید از نوروز درس بگیریم و به فکر روز قیامت باشیم.
وی اظهار کرد: همان طور که با آغاز بهار، طبیعت دگرگون می شود ما نیز سعی کنیم در درون و اوصاف خود تحول و دگرگونی و اخلاق حسنه ایجاد کنیم.
حجت الاسلام سوری با بیان اینکه نو شدن طبیعت یک نوع یادآوری معاد است، افزود: طبق روایت باید زاد و توشه را زیاد کرد چون راه دراز در پیش است و باید بار خود را سبک و اعمال خود را خالص کرد چون کسی که اعمال را بررسی می کند بصیر و دانا است .
وی گفت: نزدیک شدن به سال نو و ایام نوروز فرصت خوبی است برای کمک و دستگیری از نیازمندان و قشر آسیب پذیر که باید به فقرا بها بدهیم تا بتوانند با افتخار زندگی کنند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.