به گزارش ایرنا، مدیر مهد کودک و پیش دبستانی نیکان بوشهرگفت: جشنواره تقویت هوش اقتصادی کودکان با هدف ارتقای مهارتهای اجتماعی، تفکر خلاق، اعتماد به نفس، برنامه ریزی، آشنایی با ارزش پول و نحوه استفاده کردن از آن برگزار شد.
چکامه تاجیک روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه بسیاری از افراد درگیر مشکلات مالی هستند با این جشنواره به کودکان می آموزیم چگونه با وسایل دورریختنی موجود در محیط می توان وسایلی با ارزش که بتوان از آنها درآمد کسب کرد، ساخت.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر فردی نیاز به تائید اجتماعی دارد در قالب این جشنواره حس تائید و خودکارآمدی مثبت که یکی از ابعاد هوش اقتصادی است در کودکان تقویت می شود.
تاجیک اظهارکرد: مشکلات مالی در دنیای امروز به غولی بزرگ تبدیل شده است که والدین باید به فرزندان بیاموزند با تفکر خلاق و استفاده از مواد دورریختنی می توان از محیط پیرامون خود درآمد اقتصادی ایجاد کرد.
وی گفت: همچنین با توجه به درآستانه بودن عید نوروز قرار است بخشی از عواید حاصل از فروش دست ساخته های کودکان به کودکان نیازمند اهدا شود.
تاجیک یادآور شد: در این جشنواره تلاش شد علاوه بر تقویت و پرورش هوش اقتصادی، عاطفی، هیجانی، علمی و اجتماعی کودکان حسن نوع دوستی و کمک به همنوعان نیز آموزش داده شود.
در این جشنواره کودکان اقدام به فروش محصولات و دست ساخته های خود از مواد دورریختنی کردند.
6047/6043** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظز خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.