الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ثبت نام 131 داوطلب در حوزه انتخابیه اصفهان برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم بویژه با پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان ،در صدر اخبار رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان قرار گرفته است .
در میان این اخبار، برخی رسانه و شبکه اجتماعی اسامی شخصیت ها و داوطلبان ثبت نام شده را منتشر کردند.
*** سخنرانی علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه اصفهان در روز دوشنبه 16 اسفند و اظهارات استاندار اصفهان مبنی بر اینکه با توجه به خدمات بازارهای روز در اصفهان دیگر نیاز به برپایی فروشگاه های بهاره نیست، نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تعلیق حکم حبس، حجت الاسلام احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان بود. پایگاه اطلاع رسانی منتظری در فضای مجازی اعلام کرده است که احمد منتظری ساعت ٩ صبح روز چهاردهم اسفند با پایان یافتن مدت مرخصی، بر حسب قرار قبلی به دادسرای ویژه روحانیت قم مراجعه کرد، که به وی گفته شد حکم مربوطه به حالت تعلیق درآمده است.
چهارم اسفندماه جاری احمد منتظری روانه زندان شد که بعد از 24 ساعت به او هشت روز مرخصی داده شد.
*** ملغی شدن مصوبه افزایش 60 درصدی حقوق مدیران که در روزهای اخیر با برخی حاشیه ها همراه شد، نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود. نمایندگان مجلس ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه را بار دیگر مورد بررسی قرار دادند و مصوبه افزایش 60 درصدی حقوق مدیران را ملغی و با رای خود بر مصوبه اولیه مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه (افزایش تا سقف 30 درصد حقوق مدیران) اصرار کردند.
*** بیانیه احمدی نژاد و واکنش وزیر کار به آن نیز از دیگر اخبار مورد توجه در فضای مجازی بود. احمدی نژاد در این بیانیه با دفاع از عملکرد دولت خود اعلام کرد که درآمد دولت ( نهم و دهم) کاملاً مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه کردن برای امور عمومی باز بوده است.
وی با اشاره به مباحثی مانند خزانه و حساب های بانکی دولت اظهار کرده که در مرداد 1392 یعنی زمان آغاز به کار دولت فعلی بیش از یکهزار و 600 میلیارد تومان در حساب های جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حساب ها و حساب فروش شرکت ها وجود داشته است که در گذشته ، کمتر زمانی این مقدار ، در حسابها پول وجود داشته است.
از طرفی علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به بیانیه احمدی نژاد گفت: وقتی می‌گوییم مقدار زیادی پول رفت و شغلی ایجاد نشد با توجه به تحقیقات بوده است اگر کشور هنوز دست شما بود، اکنون وضعیت ما بسیار ناگوار بود.»
ربیعی افزود: «شما با توجه به عملکردتان به کشور قجری نگاه می‌کنید، نه اینکه دولت روحانی که همه کارهای آن از روی عقلانیت است. همین کسانی که امروز از آنها تقدیر شد (در جشنواره نیکو کارآفرین ) 100 هزار شاغل به جامعه افزوده‌اند، همین موضوع نشان می‌دهد که در کشور شغل اضافه شده است.
*** درگذشت مهین کسمایی از دوبلورهای پیشکسوت نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه اجتماعی بود. این بانوی هنرمند، دوبلور بازیگران سرشناسی مانند الیزابت تیلور و دایان کیتون و گوینده عنوان بندی کارتون ' بابا لنگ دراز ' بود.
گ/301 / : 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.