اسماء صیاد نیک روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: افزایش مصرف بیش از میزان مورد نیاز مواد قندی و شیرین مشکلات عدیده ای از جمله اضافه وزن، چاقی، افزایش فشار خون و چربی خون، دیابت و افسردگی ایجاد می کند.
وی اظهارکرد: زنان نباید بیش از 100 کالری (6 قاشق چای خوری) و مردان نباید بیش از 150 کالری (9 قاشق چای خوری) قند و شکر در کل مواد غذایی در طول شبانه روز مصرف کنند.
وی ادامه داد: مصرف قند و شکر اگرچه یکی از عادات غذایی ما ایرانی هاست، اما توصیه می شود همه گروههای سنی کاهش این نوع مواد را مدنظر قرار دهند.
کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بدین منظور مصرف مواد غذایی دارای قند های ساده، شیرینی، شکلات، آب نبات و مربا باید کاهش یابد.
صیاد نیک اضافه کرد: از مصرف بستنی های پر چرب و خیلی شیرین پرهیز و درهنگام خرید قهوه های فوری، از انواع بدون قند انتخاب شود.
وی گفت: به جای مصرف انواع شیرینی از میوه های با طعم شیرین نظیر خرما و انواع میوه های خشک و نوشابه های شیرین و گازدار از آب، دوغ و آب میوه های تازه و طبیعی استفاده شود.
صیادنیک افزود: میزان قند یا شکری که با چای یا قهوه میل می شود باید کاهش داده شود و از عسل برای شیرین کردن چای استفاده کنید.
وی بیان کرد: استفاده از بسکوییت ها و کیک های تهیه شده از غلات سبوس دار یا نان و شیرینی های که قند بسیار کمتری دارند، توصیه می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.