به گزارش ایرنا،علیمحمد یوسفیان عصر روز پنجشنبه در جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این کمیته، برنامه های عملیاتی و اجرایی اداره ها در زمینه بهبود تغذیه آحاد جامعه به صورت یکپارچه، همه جانبه و با همکاری بین بخشی و مشارکت مردم مورد پیگیری خواهد گرفت.
وی توسعه منابع انسانی را به عنوان یکی از رکن های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: امنیت تغذیه ای و فراهم کردن غذای کافی مطلوب و سالم از محورهای اصلی توسعه منابع انسانی است.
یوسفیان تصریح کرد: در این زمینه سیاستگذاری ها در سطح ملی و با پشتوانه های قانونی از جمله اصل سوم قانون اساسی، چشم انداز 1404 و سیاست های کلی نظام در چشم انداز، سیاست های کلی بخش کشاورزی و سند نقشه علمی سلامت کشور مورد پیگیری قرار گرفته است.
معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی نظام در بخش سلامت و در بند 6 تامین امنیت غذایی، بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و اصلاح سبک زندگی در تغذیه را مورد تاکید قرار داده اند.
وی یادآور شد: در این راستا یکی از اولویت های زیر ساختی برای بهبود امنیت غذایی، ارتقای سواد تغذیه مردم است تا زمینه های آگاهی و نگرش و تغییر رفتار مردم در زمینه تغذیه ارتقا پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: همه اداره های شهرستان در این رابطه با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.
شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.