به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محسن عدل در نشست کار گروه تخصصی سیل، طغیان رودخانه ها و ... بیان کرد: بررسی و شناسایی مناطقی که در اثر سیل سال 94 تخریب شد، در اولویت کار باشد و گزارش کار به فرمانداری ارسال شود.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین کار گروه های 14 گانه ذیل مدیریت بحران کار گروه یاد شده است و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان حوادث طبیعی از جمله سیل به تناوب در آن اتفاق می افتد برای کاهش خسارت ، تشکیل این جلسات و پیگیری مصوبه ها مهم و ضروری است .
در این نشست بر اصلاح و بازسازی شبکه های آب شهری و روستایی، پاکسازی بستر رودخانه های شرق سربیشه و جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن از رودخانه ها
تاکید شد و مقرر شد بازدید میدانی از رودخانه های حاشیه شهر برای پیشگیری از وقوع سیلاب و رواناب انجام شود .
همچنین کار گروه مدیریت پسماند و مخاطره های زیست محیطی با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و اعضا برگزار شد.
عدل با اشاره به اهمیت محیط زیست در جامعه انسانی یادآور شد: یکی از برنامه مهم شهرستان حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه است.
وی با بیان اینکه بحث سلامتی جامعه و تامین بهداشت مردم از نکات حایز اهمیت است، افزود: دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای در اجرایی شدن مصوبه ها دارد و با استفاده از توان موجود نقاط ضعف گزارش شود.
عدل در مورد رهاسازی فاضلاب منازل در مجاری ورودی شهر از شهرداری و شبکه بهداشت و درمان خواست افرادی را که اقدام به این کار می کنند شناسایی و به آنها داده شود.
وی اظهار کرد: در بحث فرهنگ سازی نیز با نصب بنر و اطلاع رسانی نسبت به توجیه و آموزش شهروندان اقدام شود و شهرداری پس از صدور اخطاریه های لازم،نسبت به انسداد خروجی های فاضلاب در مراحل زمانی متناوب اقدام کند.
معاون فرمانداری سربیشه گفت: برای تکمیل طرح جامعه مدیریت پسماند، شهرداری سربیشه ظرف مدت یکماه آینده نسبت به عقد قرارداد مجدد با مشاوره قبلی یا مشاور جدید برای تکمیل طرح اقدام کند.
همچنین مقرر شد مشکل محل دفن پسماند در هر بخش بررسی شود، بخشداری مرکزی و بخشداری مود ظرف مدت 2 هفته آینده نسبت به تکمیل و تجهیز مکان دفع پسماند تعیین شده اقدام کنند.
همچنین با توجه به اینکه « درح» ،هنوز وضعیت مشخصی در خصوص مکان دفع پسماند ندارد، دستگاه ها هرچه سریعتر تعیین مکانی را برای دفع پسماند مشخص کنند.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.