به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در حاشیه دیدار با معاون وزیر نفت در جمع خبرنگاران افزود: اجرای پیوست‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در صنایع پتروشیمی یک ضرورت است که در صورت انجام شاهد توسعه متوازن در مناطق میزبان صنایع خواهیم بود.
وی بیان کرد: تلاش‌های صنایع پتروشیمی در توجه به محیط‌های پیرامونی که تاکنون انجام شده قابل تقدیر است ولی خدمات آنها با هدف افزایش رفاه و آسایش مردم میزبان صنایع پتروشیمی باید افزایش یابد.
صفایی بوشهری ادامه داد: صنایع پتروشیمی در هر منطقه ای که ایجاد شده مزیت‌های قابل توجهی برای آن منطقه و استان ایجاد کرده که ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی، عمران و آبادنی از جمله مزیت های این صنایع است.
وی با بیان اینکه افزایش ثروت ملی، گسترش اقتصاد و اشتغال نیروهای بومی و منطقه‌ای از دیگر مزایای صنایع پتروشیمی است گفت: آلایندگی و آلودگی‌های گوناگون زیست محیطی و دگردیسی ایجاد شده از سوی واحدهای پتروشیمی باید به نحو مدیریت شود تا آسیبی متوجه مردم ساکن در اطراف واحدها نشود.
صفایی بوشهری یادآور شد: امروز صنایع پتروشیمی در عرصه‌های فناوری و دانش بنیان به رشد قابل توجهی رسیده که با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهایی که در این حوزه وجود دارد تلاش در این عرصه باید بیشتر شود.
وی برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و مهندسی دانایی در عرصه توسعه زیرساختی را امری اجتناب ناپذیر در حوزه صنایع پتروشیمی دانست و گفت: برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی در حوزه صنایع پتروشیمی باید بر اساس نیاز ملی و بین‌المللی زمینه توسعه محصولات این صنایع افزایش پیدا کند.
7212/ 6047** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری * انتشار دهنده: موناعیدان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.