به گزارش ایرنا، مرضیه شاهدایی روز یکشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم افزود: کلیات این طرح در رابطه با مصوبه مجلس بوده و وزارت نفت با تامین خوراک و 20 میلیون مترمکعب گاز به این منطقه موافقت اولیه کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به منابع گازی زیاد کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح هایی را برپایه گاز تعریف کرده که این منطقه نیز یکی از قطب های تعریف شده برای طرح های صنایع پتروشیمی است.
وی گفت: مشاوری که این منطقه را طراحی و سرمایه گذارانی که تمایل دارند در آن سرمایه گذاری کنند به شرکت ملی صنایع پتروشیمی معرفی شوند تا تعامل نزدیکی بین سازمان منطقه ویژه شمال استان بوشهر با این شرکت برقرار شود.
شاهدایی خطاب به مردم شهرستان دیلم گفت: شرکت پتروشیمی ایران همه توان خود را در سرعت بخشیدن و برطرف کردن مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به کار می گیرد.
استاندار بوشهر نیزگفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم از موقعیت خوبی برخوردار است.
مصطفی سالاری افزود: موافقت اولیه برای انشعاب گاز به این منطقه به میزان 20 میلیون مترمکعب از وزارت نفت بطور رسمی ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از اولویت های جدی مجموعه دولت در استان است که با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با پشتیبانی از سرمایه گذارانی که در زمان حاضر متقاضی و پیگیر طرح هستند محقق می شود.
استاندار بوشهر تصریح کرد: با افقی که در این طرح پیش بینی شده، مشکل اشتغال شهرستان دیلم برطرف می شود.
منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به وسعت سه هزار و 900 هکتار احداث می‌شود.
شهرستان دیلم در 200 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قرار دارد.
6164/7215/1772** خبرنگار: محسن صادقی آزاد* انتشاردهنده: مجید ملازاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.