محمد ابراهیم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست هفته گذشته مسئولان استان مرکزی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تمامی مشکلات زیست محیطی که باعث کندی اجرای طرح پتروشیمی خمین بود، رفع شد.
وی ادامه داد: با این اقدامات آهنگ اجرایی این طرح صنعتی مادر در خمین تسریع شد و بدون دغدغه روند نصب و راه اندازی تجهیزات دنبال می شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت اظهار امیدواری کرد: طرح پتروشیمی خمین تا 18 ماه آینده به بهره برداری برسد.
رضایی اظهارکرد: پتروشیمی خمین به زمینی به وسعت 20 هکتار در شهرک صنعتی در حال ساخت است.
وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات 300 تنی پتروشیمی خمین به عنوان بزرگترین طرح صنعتی این شهرستان وارد سایت کارگاهی شهرک صنعتی خمین شده است.
رضایی افزود: برای تامین ماشین آلات و تجهیزات این طرح بزرگ تاکنون افزون بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی 800 هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن 300 هزار تن در سال برآورد شده است.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده خوراک پتروشیمی خمین از پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود و پلی پروپیلن، الیاف، مواد اولیه قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی از جمله تولیدات این مجتمع است.
رضایی ادامه داد: با راه اندازی این واحد بزرگ ملی برای 320 نفر به طور مستقیم و سه هزار نفر به طورغیر مستقیم اشتغال فراهم می شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم و با عنایت دکتر روحانی به زادگاه معمار کبیر انقلاب صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان جان دوباره ای گرفتند.
رضایی افزود: موانع توسعه صنعت در خمین با پیگیری دولتمردان برداشته می شود این شهرستان در مسیر توسعه صنعت قرار می گیرد.
خمین در جنوب استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آمار موجود نرخ بیکاری آن 16 درصداست که بالاترین نرخ بیکاری در سطح استان مرکزی است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.