به گزارش ایرنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری از طرح اصلاح شیوه نوین آبیاری دشتستان گفت: این طرح به صورت پایلوت در 170هکتار از نخیلات آبپخش از اردیبهشت ماه امسال آغاز و در دهه فجر سالجاری نیز به بهره برداری می رسد.
محمد تقی منوچهری در گفت وگو با ایرنا افزود:هم اینک طرح پایلوت اصلاح شیوه نوین آبیاری نخیلات آبپخش در بخش زیرساخت 90درصد و 45درصد نیز در شبکه داخل مزرعه پیشرفت دارد.
وی یادآورشد:با اجرای این طرح راندمان آبیاری از 35 به 90درصد افزایش می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: همچنین با اجرای این طرح تولید محصول از 345گرم به ازای مصرف یک متر مکعب آب به یکهزارو 330گرم افزایش خواهد یافت.
منوچهری ادامه داد: بهره برداری از طرح اصلاح شیوه نوین آبیاری نخیلات دشتستان بهره اقتصادی برای کشاورزان از پنج هزارو290ریال به ازای مصرف یک متر مکعب آب به 53هزارو 200 ریال خواهد رسید.
وی گفت: طرح پایلوت 170هکتاری اصلاح شیوه نوین آبیاری نخیلات دشتستان در 140قطعه اجرا شده است و 117بهره دار دارد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در استان بوشهر 34هزار هکتار نخیلات وجود دارد که هم اینک 20هزار هکتار آن زیر پوشش شبکه آبیاری است و مابقی در قالب چاه مزرعه ای است.
منوچهری با بیان اینکه شیوه آبیاری غرقابی و خشکسالی های طولانی مدت مشکلات زیادی برای نخلستان های استان بوشهر در پی داشته است افزود:برنامه ریزی برای زیر پوشش بردن 18هزارو 500هکتار از نخیلات این استان از شیوه های نوین آبیاری انجام شده است.
وی گفت: در همین راستافاز یک و 2 طرح مطالعاتی 2400هکتار از نخیلات بخش سعدآباد به اتمام رسیده است و پس از تکمیل ایستگاه پمپاز بزودی آغاز خواهد شد.
بازدید از کارخانه کشتی سازی صدرا و طرح پایلوت نخلستان ، خروجی دوم بوشهر ، بندر تجاری دلوار و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ، ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، دهکده گردشگری بوشهر و شرکت در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به این استان است.
7213/6045** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی ** انتشاردهنده : اکبر اقبال مجرد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.