ارسطو ترکمان‌منش روز یکشنبه در نشست کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر با بیان اینکه براساس آمارها سال گذشته به طور میانگین ماهانه ۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است افزود: این استان در مسیرترانزیت آبی و دریایی مواد مخدر قرار گرفته و مبارزه بی امان دستگاه‌های مقابله‌ای در مسیر خشکی باعث شده قاچاقچیان مسیر دریایی را برای حمل و انتقال مواد مخدر انتخاب کنند.

وی یادآوردشد: این درحالی است که در سال 97 در مجموع ۲۱تن و ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: از مجموع کشفیات مواد مخدر این استان در سال گذشت ۱۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم  معادل ۵۶ درصد در دریا و مناطق ساحلی بوده است.

ترکمان‌منش گفت: بیشترین مواد مخدر کشف شده به ترتیب از سوی اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر به میزان ۱۰ تن و ۵۸۲ کیلوگرم، پلیس مبارزه با مواد مخدر هشت تن و ۹۳۲ کیلوگرم، دریابانی چهار تن و ۲۲۰ کیلوگرم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۲۱کیلوگرم و گمرک ۴۵کیلوگرم است.

وی بیان کرد: اعضای دستگاه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان بوشهر در تعامل با دستگاه‌های مقابله‌ای استان‌های همجوار در عملیات‌های مشترک در خارج از حوزه استحفاضی این استان نیز کشفیات مواد مخدر داشته‌اند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان بوشهر گفت: در سال گذشتهسه هزا رو ۱۳۳ نفر مرتبط با جرائم مواد مخدر در این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند  و ۴۷ باند تهیه و توزیع کلان مواد مخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌ای شناسایی و متلاشی شد.

وی اظهارداشت: علاوه براین در این مدت ۴۶میلیون و ۷۲۲هزار و ۳۱۰ حبه قرص روانگردان اعتیاد آور در عملیات‌های مشترک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان بنادر و دریانوردی کشف و ضبط شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.